دختران خوب به بهشت می روند و دختران بد هر جا که دلشان می خواهد

بی بی سی : روز دوشنبه هلن گرلی براون سر دبیر مجله زنان کازموپولیتن (Cosmopolitan) در ۹۰ سالگی در شهر نیویورک درگذشت.

او بیش از سی سال سر دبیر این مجله بود و از این طریق بر زندگی زنان تاثیر می گذاشت.

مطالب مرتبطخالق ‘ایی تی’ درگذشترابین گیب، خواننده گروه بی جیز در گذشتاما تاثیر گذاری او بر جامعه زنان سه سال پیش از آغاز کار در مجله کازموپولیتن و با نوشتن کتاب سکس و دختر مجرد شروع شد.

او این کتاب را ۵۰ سال پیش نوشت، کتابی که محتوای آن جامعه آمریکا را به حیرت درآورد.

محتوی کتاب درباره برقراری رابطه جنسی قبل از ازدواج و لذت بردن از آن بود مسئله ای که در آن زمان هنوز در جامعه آمریکا جا نیافتاده بود.

خانم براون درباره کتابش گفته بود که “مسئله جنجالی شد و چوبش را هم خوردم ، ولی یاد گرفتم باهاش کنار بیام.”

کیت وایت، سردبیر کنونی کازموپولیتن معتقد است هلن براون بر جامعه زنان تاثیر زیادی گذاشت.

او گفت: “در اصل او به زنان اجازه داد تا از جنسیت خود لذت ببرند. زمانی که او مشهور شد زنان هنوز درباره جنسیت خود راحت نبودند و فکر می کردند که اگر قبل از ازدواج رابطه جنسی برقرار کنند باید مجازات شوند و تقاص پس دهند. آنها فکر می کردند که دختران خوب نباید رابطه جنسی داشته باشند. اما او گفت که دختران خوب هم باید سکس داشته باشند. پیام او بسیار قوی بود.”

خانم براون موفق شد در یک هفته ۲ میلیون جلد از این کتاب را به فروش برساند و به مدت یک سال در راس جدول بهترین کتابها قرار گیرد.

او می گفت که تنها مردان نباید از سکس لذت ببرند و همین طرز تفکر باعث شد کتاب او به ۱۶ زبان و در ۲۸ کشور ترجمه و به فروش برسد.

خانم براون در سال ۱۹۶۵ سه سال پس از چاپ کتاب سردبیر مجله کازموپولیتن شد و تیراژ ۸۰۰ هزاری مجله را به ۳ میلیون رساند.

در آن زمان تمرکز مجله ها بر زنان خانه دار بود و مقاله ها درباره بزرگ کردن کودکان و رژیم غذایی نوشته می شدند.

اما خانم براون ایده های دیگری داشت. ایده هایی که توجه میلیونها نفر را به خود جلب کرد. او درباره سکس، زندگی اشرافی و بازیگران سینما می نوشت.

خانم وایت می گوید که مجله کازموپولیتن هنوز از ایده های هلن برون استفاده می کند.

او گفت: “وقتی بهش فکر کنید متوجه می شوید که در سال ۱۹۶۵ زمانی که او سردبیر کازموپولیتن شد، این مجله تیراژ زیادی نداشت اما او این مجله را به یک مرکز قدرت تبدیل کرد. استفاده از اگوی او باعث شده که کازموپولیتن هنوز اول باشد.”

برخی که مخالف طرز فکر او هستند می گویند افکارش مانند دختر نوجوانی بود که مدام به دنبال سکس و تخیلات سکسی می گشت اما او معتقد بود که با این افکار به زنان می فهماند که چگونه از زندگی لذت ببرند.

هلن براون خود را یک فمینیست می‌دانست و جمله معروفی داشت: دختران خوب به بهشت می روند و دختران بد هر جا که دلشان می خواهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *