اعضا گروه موسیقی فمینیست «پوسی رایت» گمنام هستند

صدای آمریکا : گروه موسیقی و اعتراضی «پوسی رایت» که گروه روسی فمینیست مقیم مسکو است از طریق موسیقی و فعالیت های دیگر پیامش را به دیگران منتقل می کند.

این گروه که اعضای آن گمنام هستند و صورت خود را پنهان می کنند، اعتراض مقامهای دولتی و مذهبی روسیه را بر انگیحته است. در نتیجه برنامه ای که این گروه در کلیسایی در مسکو برگزار کرد، سه عضو آن دستگیر و روانه زندان شدند. حکم نهایی دادگاه برای این سه نفر روز جمعه اعلام خواهد شد.

اعضای گروه پانک راک «پوسی رایت» روز سه شنبه گفتند به فعالیت های معترضانه شان ادامه خواهند داد؛ این در حالی است که هریک از سه عضو گروه در با حکم احتمالی ۳ سال حبس روبرو هستند. اعضای این گروه که سه شنبه صبح برای صرف قهوه با هم جمع شده بودند، ایده پشت فعالیت ها و گروه موسیقی شان را توضیح دادند. اعضای این گروه اسامی مستعار دارند و معتقدند گمنامی اصل اساسی فلسفه شورشی آنهاست.

آنها می گویند: بین ما تنوع زیاد است. هر کسی شغل متفاوتی دارد. بعضی ها هنرمندند، بعضی ها خبرنگار یا دانشمند یا محقق. خیلی با هم فرق داریم ولی هر کدام هم شخصیت منحصر بفردی داریم. اما ایده گروه ما این است که به یک شیئ تبدیل نشویم. باید گمنام بمانیم. نمی خواهیم شخصیت هایمان پیام گروه را تعیین کنند. ایده همیشه مهم تر از شخصیت یا داستان شخصی پشت آن ایده است.

سه عضو از این گروه هم اکنون در زندان به سر می برند. علت حبس اتهام آنها به استفاده از زبان نامناسب و توهین آمیز در کلیسای جامع مسکو در ۲۱ ام فوریه بود. با این حال برای اعضای این گروه فمینیست، تهدید به زندان دلیل نیست که از گروه خارج شوند. اعضای گروه عضویتشان در گروه را یک افتخار محسوب می کنند.

گروه «پوسی رایت» اغلب بین ۱٠ تا ۲۰ عضو دارد. اعضای گروه صورت های خود را پنهان می کنند و جامه هایی غیرمعمول می پوشند.

حکم دادگاه برای سه عضو گروه، برای اطرافیان این اعضا بسیار تعیین کننده است. دوستان و خانواده های آنها تحت نظارت هستند و دو عضو گروه نیز به خارج از کشور فرار کرده اند. اما دیگر اعضا می گویند به اعتراض های خود ادامه خواهند داد.

فعالیت های این گروه اعتراضی ریشه در هنرهای نمایشی رادیکال در روسیه دارد. اعضای «پوسی رایت» می گویند گمنامی آنها باعث می شود پیام آنها از یک یک اعضای گروه بزرگتر باشد.

عکس العمل ها به فعالیت های این گروه در روسیه متفاوت بوده است. مقامات دولتی و مذهبی و سنتی روسیه با موجودیت این گروه و فعالیت هایشان مخالفند، اما هنرمندان، حقوقدانان و سران فرهنگی کشور از آنها حمایت کرده اند.

حکم دادگاه برای اعضای دستگیر شده روز جمعه ۲۸ مرداد اعلام خواهد شد. دادستان های پرونده آنها را متهم به خرابکاری و دامن زدن به تنفر مذهبی کرده اند و خواستار ۳ سال زندان برای هر کدام از این اعضا هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *