نقدی به نگاه سرور در رابطه با شبکه / شهلا شفیق

دوستان گرامی،

نوشته سرور عزیز نشان می دهد که فکر و اهداف شبکه همبستگی با مبارزات زنان ایران که در پی بحث و گفت و گو های متعدد شکل گرفت برای برخی دوستان هنوز روشن نشده و سوء تفاهم در باره آن بسیار است. امیدواریم تداوم گفت و گو و نیز کار ما در جهت روشن شدن اهداف موثر باشد.
در پاسخ به نقد سرور تنها به دونکته اشاره می کنم که شاید در پیش برد بحث کمک کند:

اول آنکه وجود این شبکه و برپائی آن توسط زنانی که سال هاست در کشور های مختلف در زمینه آزادی زنان فعالیت می کنند خود دلیلی بر بازشناسی هستی و کار این زنان در خارج کشور است و نه برعکس .این نکته به روشنی در بیانیه آمده است . و البته حضور و فعالیت این شبکه فقط برای قوت بخشیدن به این فعالیت ها در زمینه مشخص همبستگی با مبارزه فمینیستی در ایران است و بس . آنهم در چهار چوب حداقل های مشترکی که در بیانیه ما به آن ها اشاره شده است . وگرنه اعضای این شبکه حتما و قطعا فعالیت های دیگر ی هم دارند که لزوما در چهارچوب این جمع انجام نمی شود.

با توجه به این موضوع به نکته دوم که بسیار مهم است می پردازم . هدف این شبکه هماهنگ کردن اقدامات محلی برای گسترش همبستگی در هر کشور و در سطح جهانی است و نه جایگزینی گرو ه های محلی و شبکه های موجود.
باقی می ماند این که زنانی که با این هدف و چهارچوب موافقند با حضور در شبکه در عین حفظ استقلال عمل خود به پیش برد کار یاری رسانند .
وجود و موفقیت این شبکه در گرو این همیاری است و طبعا اگر موفق نشویم این اقدام نیز مانند بسیاری از تجربیات دیگر نیمه کاره باقی خواهد ماند و صد و حیف و دریغ اگر چنین شود . چرا که شرایط خطیر ایران روز به روز بیشتر اهمیت به انجام رساندن اهدافی را که برای آن گرد آمده ایم به ما یاد آوری می کند.

با دوستی

شهلا شفیق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *