گزارشی از کلن به مناسبت روز جهانی علیه خشونت بر زنان

روز جمعه ٢٣ نوامبر در مرکز شهر کلن آکسیونی به مناسبت روز جهانی علیه خشونت بر زنان برگزار شد.
این برنامه از طرف گروه کاری وابسته به شهرداری شهر کلن سازمان داده شده بود. در این گروه کاری کلیه دفترهای مشاوره برای زنان اعم از دفترهای مشاوره وابسته به شهرداری و کلیساها و یا پروژه‏‌های مستقل زنان شرکت دارند.

اعضای “شبکه همبستگی بین‌‏المللی با مبارزات زنان ایران” در شهر کلن به عنوان همبستگی با این اقدام، در آکسیون شرکت کردند. زنان با تشکیل زنجیری انسانی دست در دست یکدیگر به سمت شهرداری کلن حرکت می‌‏کردند. عده‏ای با نواختن سازهای خود زنجیره‏ی انسانی را همراهی می‏کردند. شرکت کنندگان بادکنک‏های قرمزی در دست داشتند که بر روی آنها عبارتی به این
مضمون نوشته شده بود: “پیش از آنکه اتفاقی بیفتد کمک بطلب”. اعضای “شبکه” بوروشورهایی را که به همین منظور به زبان‏های آلمانی و فارسی تهیه شده بود در میان مردم پخش کردند و با افرادی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد “شبکه‏” بودند به صحبت پرداختند. در پایان برنامه در مقابل شهرداری کلن بادکنک‏های قرمز به هوا فرستاده شد.

گزارش کوتاه ویدئویی از این مراسم

* * *
در ضمن به مناسبت روز بین المللی “علیه خشونت بر زنان ” برنامه ای از سوی

” Bundniss autonomes Frauenprojeckte gegen Gewalt anFrauen und Mädchen” در تئاتر آرکاداش در شهر کلن برگزار میشود. برای دیدن آفیش این مراسم به ضمیمه زیر مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *