ناهید کشاورز به ۳ سال حبس تعلیقی محکوم شد

تغییر برای برابری – او درباره حکم خود در گفتگو با تغییر برای برابری گفت :« دادگاه من ۲۸ فروردین برگزار شد و درآن روز دو پرونده ۱۳ اسفند و ۱۳ فروردین ۱۳۸۶(مربوط به جمع آوری امضاء در پارک لاله) در دادگاه با هم مطرح شد. در حکمی که با امضای رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران محمد مقیسه برای پرونده۱۳ اسفند نوشته شده است آمده است :« دادگاه در خصوص اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور مستندا به ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی نامبرده را به تحمل دو سال حبس با احتساب ایام بازداشت محکوم می نماید» و در مورد حکم پرونده ۱۳ فروردین آمده است«در خصوص اقدام علیه امنیت کشور از طریق فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی مستندا به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلام نامبرده را به تحمل یک سال حبس با احتساب ایام بازداشت محکوم می نماید و حکم صادره در اجرای ماده ۲۵ قانون مجازات اسلامی برای مدت دو سال تعلیق می گردد…و در خصوص اخلال در نظم و تمرد در مقابل مامورین با عنایت به حدود صلاحیت محاکم انقلاب اسلامی تهران مستندا به ماده ۵ قانون نحوه تشکیل دادگاه های عمومی انقلاب قرار عدم صلاحیت به شایستگی محاکم عمومی تهران صادر و اعلام می گردد.»

ناهید کشاورز درباره نحوه ابلاغ حکم خود می گوید: من ۲۸ فروردین دادگاه داشتم.همان روز سارا ایمانیان هم دادگاه داشت. بعدا به سارا زنگ زده بودند که بیاید حکمش را ببیند ، وقتی رفته بود به طور شفاهی به او گفته بودند که حکم کشاورز هم یکسال تعلیقی است و این مدت هم به خانم ستوده وکیلم زنگ زده بودند که برای دیدن حکم برود که ایشان گفته بود باید ابلاغ شود. خلاصه هفته پیش ابلاغ شده است و بعد از ابلاغ فهمیدیم که حکم ۳ سال حبس تعلیقی بوده است.»

* * * * *

صدور قرار وثیقه برای کاوه مظفری

تغییر برای برابری – روز دوشنبه ۱۸ خرداد با انتقال کاوه مظفری از زندان اوین به شعبه ۲ دادسرای امنیت، آقای سبحانی بازپرس پرونده اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبانی برای تجمع تبلیغی علیه نظام و نیز داشتن تجهیزات ماهواره‌ای را به او تفهیم کرده و قرار بازداشت او را به قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی تبدیل کرد که کاوه نپذیرفته است.

روز سه شنبه جلوه جواهری همسر کاوه به همراه مینا جعفری وکیل جلوه جواهری به دادسرای امنیت مراجعه و درخواست تبدیل قرار وثیقه به کفالت را کردند اما بازپرس پرونده اظهار داشت پرونده کاوه را به دادگاه فرستاده و نزد او نیست این درحالی است که آقای سبحانی تاکید داشته که خانواده کاوه در صورت تهیه وثیقه به خود او مراجعه کنند.

کاوه مظفری روز ۱۱ اردیبهشت مصادف با روز جهانی کارگر در پارک لاله بازداشت شد و ‌ از آن تاریخ تا کنون ۳۹ روزاست که در بازداشت بسر میبرد.

همچنین جلوه جواهری پس از آزادی از زندان با مراجعه به شورای حل اختلاف برای فک پلمپ منزلشان اقدام کرد. نیمه شب ۱۲ اردیبهشت ماموران با مراجعه به منزل آنان، ‌به تفتیش منزل و بازداشت جلوه جواهری نیز پرداخته و دو روز پس از بازداشت آنان در منزل شان را نیز پلمب کرده بود. شورای حل اختلاف عمل پلیس را غیر قانونی خوانده و با همراه کردن ماموری در منزل را گشوده و مراتب را صورت جلسه کرده‌اند.

* * * * *

تبرئه عالیه مطلب زاده

تغییر برای برابری – یکی از بازداشت شدگان ۲۳خرداد سال گذشته از اتهامات تمرد در برابر پلیس و اخلال در نظم تبرئه شد.

عالیه مطلب زاده یکی از ۹ زن بازداشتی در روز همبستگی زنان ایران در مقابل گالری راه ابریشم است که به اتهامات تمرد در برابر پلیس و اخلال در نظم توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از چندین ساعت بازداشت خودسرانه در بازداشتگاه وزرا با ضمانت آزاد شده بودند. حکم تبرئه وی که از سوی شعبه ۱۰۵۴ مجتمع قضایی عدالت صادر شده است به وکیل وی مینا جعفری ابلاغ شده است.

روز ۲۳ خرداد ۸۷ فعالان حقوق زنان خانمها نسرین ستوده ، ناهید میرحاج، ژیلا بنی یعقوب، آیدا سعادت، جلوه جواهری،فریده غائب، نفیسه آزاد، سارا لقمانی در مقابل گالری راه ابریشم بازداشت شدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *