نامه سرگشاده مینا احدی به باراک اوباما رئیس جمهور امریکا

آقای اوباما!

بعنوان یک فعال مدافع حقوق زنان٬ و یک مبارز قدیمی علیه اعدام و سنگسار در کشورهای اسلام زده ٬ دفاع شما از اجرای احکام اسلامی و دفاع از حجاب اسلامی را ٬یک افتضاح کامل سیاسی و دهن کجی آشکار به مبارزات و رنجهای میلیونها نفر در ایران و عراق و افغانستان و سودان و همه کشورهای اسلام زده میدانم.

شما در یک سخنرانی مفصل در مورد مهمترین مسائل در خاورمیانه٬ حرف زده اید و این بار از موضعی مماشات جویانه با جنبش اسلامی و اسلام سیاسی و جریانات تروریست اسلامی ٬ آنها را دعوت به آرامش و سهیم شدن در قدرت میکنید و توهمی را دامن میزنید که گویی از این طریق معضلات پاسخ میگیرند. یک اشتباه بزرک شما اینست که این باندهای ترور و ضد بشر را به مردم ٬ به میلیونها مردمی منتسب میکنید که در کشورهای خاورمیانه اولین قربانیان این باندها و دولتهای فاسد و جنایتکار هستند. شما در سخنرانی خودتان در این موارد صورت مسئله را مخدوش مطرح کرده و پاسخهایی به غایت مخدوش به مردم ارائه میدهید. از نظر من این سیاست جدید هیئت حاکمه امریکا ٬ روی دیگر سکه سیاست میلیتاریستی بوش است. من در اینجا فقط به دو موضوع اشاره میکنم. حجاب و احکام اسلامی.

از ایران مثال میزنم که خودم از آنجا آمده ام. من و هم نسل های من در آنجا علیه حکومت فاسد و دیکتاتور پهلوی که مورد عنایت دولت امریکا بود٬ به یک انقلاب عظیم اجتماعی دست زدیم. در نهایت و بدلایل متعددی و از جمله کمک دولتهای غربی و امریکا٬ این انقلاب٬ با روی کار آمدن یک حکومت اسلامی ٬ شکست خورد. جمهوری اسلامی ایران ٬ نتیجه و برآیند انقلاب ما نبود٬ ضد انقلابی بود که با حمله به زنان و تحمیل حجاب اجباری بر زنان و با اعدامهای دسته جمعی و قتل عام مخالفین و معترضین٬ در سال ۱۹۸۰ قدرت را گرفت. این حکومتی ضد زن٬ ضد انسان و ضد کودک بود که یک جنبه هویتی آن٬ در عین حال ضدیت با غرب و امریکا بود. ما در ایران علیه این حکومت جنگیده ایم. چرا که این حکومت از پوسیدگی٬ عقب ماندگی ٬ ارتجاع٬ نابرابری و از فرهنگ قرون وسطایی دفاع میکند. ترور در ایران بلافاصله پس از کسب قدرت توسط حکومت اسلامی و با حمله به کارگر و دانشجو و زن و مرد شروع شد و حمله به سفارت شما و گروگانگیری کارکنان سفارت امریکا فقط یک بخش از این رفتار تروریستی بود.

دوستان من در سال ١٩٨١ ٬ در حالیکه فقط ۱۹ و یا ۲۰ ساله بودند ٬ به جوخه اعدام سپرده شدند و هشت نفر از دوستانم قبل از اعدام٬ مورد تجاوز پاسداران قرار گرفتند٬ با این توجیه که دختر باکره به بهشت میرود و برای جلوگیری از این امر٬ ابتدا به اینها تجاوز میکردند و ساعاتی بعد آنها را با شلیک گلوله میکشتند. اگر از اسلام و مودت و از احکام اسلامی دفاع میکنید لطفا پاسخ هزاران هزار نفر قربانیان تروریسم اسلامی ٬ پاسخ میلیونها زن را که قربانی ناموس پرستی ٬ ازدواج اجباری٬ حجاب اجباری و قوانین و سنتهای اسلامی شده اند را نیز بدهید.

دولت وقت امریکا و همه دول غربی٬ چشم خود را تا امروز که سی سال از این فاجعه گذشته٬ بر روی همه جنایات این حکومت بسته اند. در ایران٬ در کشوری که من در آنجا متولد شده و خاطرات دوران کودکی و جوانی ام را از آنجا دارم٬ صدها زن طبق قوانین اسلام تا سینه در خاک فرو برده شده و با پرتاب سنگ ٬ زجر کش شدند و دولتهای فخیمه غربی هیچ نگفتند٬ تا همین امروز نوجوانان و همجنسگرایان را در ملا عام اعدام میکنند و دول غربی حتی این جنایات را محکوم نمیکنند. آخرین مورد اعلام احکام سنگسار علیه سه نفر در زندان تبریز است٬ آیا این اخبار را به گوش شما میرسانند؟ آیا میدانید که در اول ماه مه روز جهانی کارگر بیش از صد نفر در تهران دستگیر شدند و تعدادی تا امروز زیر شکنجه هستند همان کسانیکه با رکسانا صابری در زندان اوین بوده اند٬ آیا دولت شما علاقه ای به اعتراض به این رفتار بیشرمانه علیه مردم ایران دارد؟

و امروز شما از اجرای احکام اسلام در غرب دفاع میکنید. کدام احکام؟منظورتان سنگسار است در امریکا؟ منظورتان چشم در آوردن است منظورتان دست و پا بریدن است٬ کدام قوانین و احکام اسلامی را میخواهید در اروپا و امریکا نیز پیاده کنید؟ من از شما میخواهم از طریق من با دختر خانم سکینه محمدی آشتیانی حرف بزنید که هفته گذشته سراسیمه میگفت ٬ کمکم کنید مادرم را میخواهند سنگسار کنند. او گفت ٬ ما میترسیم بعد از انتخابات در ایران فرق نمیکند چه کسی سر کار بیایید٬ مادرجوان مرا سنگسار کنند. و این حرف واقعی است. چرا که باندهای ترور اسلامی هر جا که پا میگذارند برای ترساندن مردم و برای تحکیم پایه های حکومت جنایتکارشان٬ زنان را سنگسار میکنند و بر سر زنان با اسید پاشیدن و کتک و شکنجه٬ حجاب میکنند. زنان قربانیان اول این جنبش سیاه قرون وسطایی هستند و جالب است که شما در سخنرانی حودتان چه اندازه تهوع آور٬ این جنبش سیاه را مورد لطف قرار داده و قول تحمیل حجاب بیشتری به زنان را میدهید.

آقای اوباما!

مشکل واقعی نه رابطه ” مسلمانان” با مردم امریکا ٬ بلکه مشکل اصلی رابطه دولت امریکا و دولتهای غربی با دولتهای دیکتاتور و تروریست و با جنبش اسلامی در خاورمیانه است .

مردم ایران بویژه هیچ مشکلی با مردم امریکا ندارند. جنبش اسلامی اما یک جنبه مهم هویتی اش ضدیت با فرهنگ و تمدن غربی و ضدیت با غرب است. و از این آبشخور ارتزاق سیاسی میکند.

دولتهای غربی و دولت امریکا البته به روی کار آمدن جنبش اسلامی کمک شایانی کرده اند.

لطفا حافظه مردم را دست کم نگیرید. اینها در دوره هم نسل های ما اتفاق افتاده . به مجاهدین افغان و طالبان و به خمینی و حکومت اسلامی در ایران٬ رسانه هایی همچون سی ان ان و بی بی سی و دولتهای فرانسه و امریکا و آلمان ٬ کمک کردند به حکومت برسند و تا امروز نیز کمک این دولتها است که امثال جمهوری اسلامی را سرپا نگه داشته است.

این دولتها و این رسانه ها از روزی که دست تروریستها به غرب نیز باز شد٬ ازفاجعه ۱۱ سپتامبر و بمب گذاری در مادرید و لندن٬ در مورد تروریسم اسلامی حرف میزنند. و سعی در رام کردن بخشی از این جنبش از طریق سهیم کردن آنها در قدرت و امتیاز دادن به آنها را دارند. سوال من اینست که چرا در مورد تحمیل حجاب به زنان در ایران و عراق و سودان و همچنین در قلب اروپا در مورد تحمیل حجاب به زنان ٬ موج مسجد سازی و قتل ناموسی ٬ همین رسانه ها و این دولتها خفقان میگیرند؟ چرا؟

آقای اوباما !

در زبان فارسی یک ضرب المثل است با این مضمون که در عزا و عروسی ٬ ما را قربانی میکنند . و من میگویم در دوران جنگ و نظامیگری بوش و امروز مماشات شما با جریانات اسلامی باز هم قرار است مردم را قربانی کند: زنان٬ کارگران٬ مردم معترض به دخالت مذهب و اسلام در حکومت و در زندگی ٬ آتئیست ها٬ سکولارها ٬ مدافعین زندگی مسالمت آمیز با غرب٬ طرفداران فرهنگ غربی٬ طرفداران مدرنیته٬ طرفداران خصوصی شدن مذهب ٬ طرفداران آزادی بیان ٬ آزادی پوشش و آزادی سکس …

شما در سخنرانی خودتان به حجاب اسلامی اشاره کرده و از رشادتهای خودتان برای محجبه کردن زنان حرف زده اید. میدانید حجاب یعنی چه؟ حجاب امروز پرچم و سمبل اسلام سیاسی و جنبش اسلامی است و بیخود نیست شما برای آرام کردن این جنبش تروریستی و برای امتیاز دادن به آنها٬ حجاب را مطرح میکنید. برای آنسوی خط٬ برای احمدی نژاد و حماس و حزب الله حجاب هویتی است و بهمین دلیل شما این امتیاز را از جانب ما زنان به اینها میدهید.

از ما زنان قربانی این جنبش کثیف و ارتجاعی بپرسید حجاب یعنی چه تا بگوییم که حجاب یعنی زندان و سلول انفرادی٬ حجاب یعنی زنان نه انسان برابر با مردان٬ بلکه مایملک مردان هستند. آنگونه که قران گفته٬ زن به ازای گرفتن نفقه یعنی داشتن سرپناه و غذا باید همچون کنیز و برده جنسی به مردان تمکین کند. یعنی زن نیمه انسان است و این در قانون اساسی حکومتهای اسلامی واز جمله ایران ثبت شده است. حجاب یعنی جداسازی جنسیتی ٬ یعنی آپارتاید جنسی و این بزرگترین افتضاح سیاسی برای یک رییس جمهور است که در غرب زندگی میکند و برای همسر و اطرافیانش ٬ آرزوی محجبه شدن به اجبار و یا اختیار را ندارد٬ ولی برای ما زنان متولد ایران و عراق و افغانستان چنین ” هدیه ای ” را به ارمغان آورده است.

آقایا اوباما !

من به شما پیشنهاد میکنم برای درک ذلت و خفت و خواری که با رعایت حجاب به انسان دست میدهد ٬ یک روز خودتان با حجاب رفت و آمد کنید و سپس در مورد موضوعاتی چنین مهم اظهار نظر کنید .

آخرین حرف من اینست که در کشورهای اسلام زده ٬ میلیونها جوان٬ میلیونها زن ومرد٬ در حال مبارزه با این جانیان هستند٬ همه کسانیکه قربانی این حکومتهای فاسد و ضد زن هستند و همه این مردم میدانند که تکلیف سازمانها و دولتهای اسلامی را باید خودشان روشن کنند ٬ اولین قدم ما در ایران٬ علیه جمهوری اسلامی ایران است. با سرنگونی جمهوری اسلامی باید تکلیف این حکومت روشن شود. ما از یک دولت عاری از قدرت هسته ای٬ طرفدار روابط گسترده با غرب٬ طرفدار دوستی با مردم غرب و طرفدار برابری کامل زن و مرد دفاع میکنیم و برای تحقق این آرزوها از مردم متمدن غرب کمک میخواهیم .

مینا احدی سخنگوی علیه تبیعض سازمان دفاع از حقوق زن و هماهنگ کننده کمیته بین المللی علیه سنگسار

کلن – هفت ژوئن ۲۰۰۹

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *