هشدار! گام تازه جمهوری اسلامی ایران برای سرکوب فعالان جنبش برابری خواهی زنان در ایران

باخبر شدیم که عالیه اقدام دوست که به جرم شرکت در تظاهرات زنان در ژوئن ۲۰۰۶ در تهران به سه سال زندان محکوم شده بود در روزهای آغازین فوریه ۲۰۰۹ برای اجرای حکم روانه زندان گشته است.

می دانیم که تنها در سال گذشته دهها فعال جنبش زنان مورد بازداشت قرار گرفته اند و بیش از چهل تن آنان در دادگا ه های رژیم محکوم شده و با وثیقه های سنگین آزاد شده اند، روشی برای وادار کردنشان به سکوت. می دانیم که چهار تن از آنان، فاطمه گفتاری، هانا عبدی، روناک صفار زاده، زینب بایزیدی ، که سه تن آخر از فعالان کمپین یک میلیون امضا برای لغو قوانین تبعیض آمیز جنسیتی هستند با محکویت های سنگین همچنان در حبس به سر می برند. اینان علاوه بر فعالیت در کمیین یک میلیون امضا، جرم کٌرد بودن را هم بدوش می کشند. رژیم ایران به اعتراضات بین المللی برای آزادی آنها بی اعتناست.

عالیه اقدام دوست پیش از انقلاب دبیر دبیرستان بوده و پس از آن مثل بسیاری از اعضا کادر آموزشی در ایران به دلیل عدم تطابق با الگوی فرهنگی تحمیلی حاکمان از کار برکنار شده . او بر حسب خبر های رسیده ،در سالهای ۶۲ تا ۶۸ که جمهوری اسلامی با سازمان دادن سرکوبی گسترده هزاران نفر را روانه زندان کرد در زمره زندانیان سیاسی بوده است. حال عالیه بار دیگر فقط به دلیل حضور در یک تظاهرات روانه زندان شده است . بی شک رژیم ایران با تکیه بر این سابقه جرم جدیدی برای او خواهد تراشید و فشار را بر او بیشتر خواهد کرد.

ورای این واقعیت نگران کننده ،اجرای حکم زندان عالیه اقدام دوست ، گامی دیگر در جهت تشدید فشار و سرکوب بر فعالان جنبش برابری خواهانه زنان ایران است. ما با هشدار خود سازمان های بین المللی را فرامی خوانیم تا :

– با اعتراض گسترده به حبس عالیه اقدام دوست به آزادی او یاری رسانند

– از حق زنان ایران برای مبارزه برابری خواهانه دفاع کنند تا فشار و سرکوب رژیم حاکم نتواند صدای حق طلبی آنان را خاموش کند

– از فعالان زن ایران که در شرایط سخت سانسور و سرکوب به مبارزه ی برابری خواهانه ادامه می دهند با همه قوا پشتیبانی کنند .

“شبکه بین المللی همبستگی با مبارزات زنان ایران”

* * * * *

[برای آزادی عالیه اقدام دوست امضا کنید->http://iran-women-solidarity.net/spip.php?article681]

تا آزادی عالیه ،وب سایتی برای آزادی عالیه اقدام دوست:

allowScriptAccess=”always”>

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *