تغییر برای برابری : محبوبه کرمی، از اعضای کمپین یک میلیون امضا، بعد از گذراندن ۷۰ روز زندان اوین، با تودیع وثیقه ۱۰۰میلیون تومانی آزاد شد.

محبوبه کرمی که یک روز پس از آزادی خود با سایت تغییر برای برابری گفت و گو می کرد با شرح مختصری از زندان اوین، شرایط خود و زنان زندانی را بسیار بد توصیف کرد و تاکید کرد با دیدن زنان زندانی و چشم امیدی که آنان به جنبش زنان دوخته اند بیش از پیش برای ادامه راه خود مصمم شده است.

کرمی که همزمان با دومین سالگرد کمپین از زندان ازاد شده است با تبریک این روز گفت: «امیدوارم روزی پنجم شهریور ماه را در سراسر جهان جشن بگیریم. من این روز به همه دوستانم در کمپین و به همه زنان ایران تبریک می گویم».

این عضو کمپین یک میلیون امضا در ادامه با توصیف شرایط زندان زنان گفت: «برداشت من این است که با زندانی کردن اعضای جنبش زنان، تنها کاری که می کنند، این است که محل زندگی ما را تغییر می دهند. چون لحظه ای که وارد بند عمومی زندان شدم، دسته دسته زنان زندانی به استقبال ام می آمدند. همه شان اهداف کمپین را می دانستند و چشم امید به آن دوخته بودند. احساس من این بود که پا به خانه دومم گذاشته ام. آنها به خاطر دوسال تمام ایستادگی جنبش زنان در مقابل همه این فشارها به من تبریک می گفتند».

وی در ادامه تاکید کرد که بیش از پیش برای برداشتن قدم هایی محکم تر در راه برابری زنان و مردان گام خواهد برداشت.

محبوبه وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی خود را عاملی می داند برای اینکه مزه شیرین آزادی را برای او تلخ کرده است. او درباره شرایط بازداشت اش می گوید:« همراه با من ده ها زن، از هر رده سنی بازداشت شدند. برخوردها در بازداشتگاه وزرا خوب بود، اما بازجویی ها در زندان اوین بسیار خشن و توهین آمیز بود. همه زنان بعد از بازجویی از شدت اهانتی که به آنها شده بود گریه می کردند. من هم بعد از بازجویی تمام شب را تا صبح گریه کردم که چرا باید در سرزمین ما با زنان چنین وقاحت بار و بی شرمانه صحبت کنند».

محبوبه کرمی در تاریخ ۲۴ خرداد ماه سال جاری در میدان ونک تهران بازداشت شد. اتهام وی اقدام علیه امنیت داخلی کشور عنوان شده است. دادگاه وی آبان ماه سال جاری در دادگاه انقلاب برگزار خواهد شد. هوشنگ پوربابایی و شیرین عبادی وکالت این پرونده را به عهده خواهند داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *