محبوبه کرمی به بند نسوان زندان اوین منتقل شد

تغییر برای برایری: بعد از ظهر چهارشنبه ۵ تیرماه محبوبه کرمی فعال حقوق زنان و از اعضای کمپین یک میلیون امضا با در تماس تلفنی با مادرش از وضعیت اش خبر داد. او هم اکنون به همراه زنان بازداشت شده در ۲۴ خرداد در بند نسوان زندان اوین به سر می برد. در سلولی که او هست تعداد این بازداشتی ۲۵ نفر هستند. به گفته محبوبه به تدریج برخی را آزاد می کنند و برای برخی نیز وثیقه تعیین کرده اند. اتهام همه آنها اقدام علیه امنیت ملی است. وضعیت محبوبه هنوزمشخص نیست.

محبوبه کرمی و دیگر زنان مسافر یکی از اتوبوس های شرکت واحد، روز ۲۴ خرداد هنگام بازگشت به منزل در اتوبوس مورد ضرب وشتم شدید ماموران قرار گرفت و به زندان انتقال یافت . درآن روز حدود ۹۰ زن را بازداشت کردند که بسیاری از آنان چون محبوبه بی اطلاع از اتفاقات آن روز مورد ضرب و شتم شدید و بازداشت قرار گرفتند.

– – – – – – – – – – –

مادر هانا عبدی: حال دخترم خوب نیست

تغیر برای برابری : مادر هانا عبدی در گفت و گو با سایت تغییر برای برابری حکم ۵سال زندان در تبعید برای دخترش را ناعادلانه توصیف کرد و گفت فرزندش از درد استخوان و ناراحتی دیسک کمر در عذاب است.

مادر هانا هر هفته با دختر خود ملاقات دارد و می گوید:«هانا هم این حکم را قبول ندارد و می گوید مستحق این حکم سنگین نیست».

هانا عبدی از فعالان کمپین ۱میلیون امضا، دختر کرد ۲۱ ساله ای است که بیش از ۸ماه است در زندان سنندج به سر می برد و در صورت تائید حکم باید ۵سال محکومیت خود را در زندان شهرستان مرزی گرمی به عنوان تبعیدی بگذراند.

پیش از این محمد شریف وکیل عبدی این حکم را متناقض با محتوای پرونده و نگران کننده خوانده بود.

مادر هانا عبدی در پایان خاطر نشان کرد:«تا جایی که من اطمینان دارم هانا درباره مسائل زنان فعال بود و برای تغییر قانون امضا جمع می کرد و با توجه به جوان و بیمار بودن دخترم از مقامات قضایی تقاضا می کنم این حکم را بشکنند تا هانا دوباره به خانه و زندگی خود بازگردد

– – – – – – – – – – –

حمایت بیش از پانصد دانشجو و فعال اجتماعی و سیاسی از اعتراضات دانشجویان دانشگاه زنجان

تغییر برای برابری: از نماد فداکاری و شجاعت، از دانشجوی دختر دانشگاه زنجان، حمایت کنیم.

آن زنی که خود را خبر اول تمام رسانه ها ساخت. آن زنی که در گمنامی بر سر تمام زبان ها افتاد تا نفاق را رسوا کند، آن دختری که بجای بغض فرو خفته تمام دختران مورد تعرض، فریاد کرد و چهره واقعی مدعیان اخلاق و کرامت و مهرورزی را عیان ساخت اینک تحت تعقیب و پیگرد است.

او را به خاطر شجاعت و مقاومتش، بخاطر زن بودن و زن ماندنش تحت تعقیب و پیگرد قرار می دهند. خبر دستگیری این دانشجو و آزادی او تحت شرایط خاص، نشان از عزم جدی کسانی دارد که می کوشند صورت مسئله را تغییر داده و جایگاه متهم و مجرم را وارونه سازند.

حرکت او بی شک راهگشا برای تمامی کسانی خواهد بود که تا به امروز مقهور تبعیض و سرکوب بوده اند. پویایی او در پیامی است که به ما می دهد: ” به مناسبات ظالمانه و مبتنی بر تبعیض و استثمار تن در ندهید” و این پیام تمام دانشجویان معترض دانشگاه زنجان است به تمام کسانی که برای آزادی، برابری، دموکراسی و حقوق بشر مبارزه می کنند.

ما جمعی ازفارغ التحصیلان دانشگاه زنجان ضمن اعلام حمایت از حرکت و خیزش دانشجویان این دانشگاه در راستای احقاق کرامت دانشگاه، نسبت به عواقب برخورد با دانشجویان معترض هشدار می دهیم و خواستار آزادی بدون قید و شرط دانشجوی دختر دانشگاه زنجان هستیم و از تمام تشکل ها و نهادهای مدنی می خواهیم تمام توان خود را برای حمایت از این دانشجوی شجاع، فداکار و آزاده به کار بندند.

[برای دیدن اسامی کلیک کنید->http://www.change4equality.net/spip.php?article2267]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *