برگزاری تجمع مقابل کانون وکلا بدون حضور نسرین ستوده

بیدارزنی: صبح امروز، تجمع اعتراضی ۱۹ آذرماه مصادف با سالروز جهانی حقوق بشر در مقابل کانون وکلای دادگستری تهران، در غیاب نسرین ستوده و با حضور جمعی از کنشگران حقوق بشر و زنان برگزار شد.

شرکت کنندگان این تجمع پلاکاردهایی با مضامین «مهدیه گلرو را آزاد کنید»، «خیابان امن حق من است»، «سهم من از شهرم خیابان های ناامن نیست» و «نسرین ستوده کجاست؟» به همراه داشتند.

این تجمع با حضور گسترده نیروهای امنیتی و نیروی انتظامی برگزار شد و مأموران امنیتی اقدام به عکس برداری و فیلم برداری از تجمع کنندگان کردند. شنیده ها حاکی از این بود که نیروهای امنیتی پیش تر از زمان مقرر برگزاری هر روزه این تجمع، از رسیدن نسرین ستوده به کانون وکلای دادگستری تهران، ممانعت به عمل آورده بود.

رضا خندان ساعتی پیش در صفحه فیس بوک نسرین ستوده نوشت: «دوستان امروز صبح ماموران وزرات اطلاعات من و نسرین را که عازم کانون وکلا بودیم در وسط بزرگراه توسط چند خودور محاصره و با بستن دستبند به دستان من و فشار دست که سرمان زیر صندلی باشد بدون داشتن حکم قضایی, به طور غیرقانونی بازداشت و به یکی از دفاتر وزارت اطلاعات در چهارراه ولیعصر بردند. سه ساعت بعد من را آزاد کردند و دقایقی پیش هم نسرین آزاد شد.»

از روز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه امسال، نسرین ستوده، در اعتراض به حکم محرومیت از وکالت خود توسط دادگاه انتظامی وکلا در مقابل ساختمان کانون وکلای مرکز در تهران دست به تحصن زد و از آن زمان این تحصن را به صورت روزانه ادامه داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *