مریم حسین خواه و جلوه جواهری آزاد شدند

مریم حسین خواه و جلوه جواهری از فعالان کمپین یک میلیون امضا ساعت هفت امروز( دوازدهم دیماه) آزاد شدند.

به دنبال تقلیل قرار وثیقه مریم حسین خواه و جلوه جواهری از فعالان کمپین یک میلیون امضا، از صد میلیون تومان به ۵ میلیون تومان، خانواده های آنان توانستند با تامین قرار شرایط آزادی آنان را از زندان اوین فراهم سازند.

خانواده های این دو فعال مسائل زنان، صبح امروز نامه آزادی آنان را از دادسرای انقلاب گرفته و همراه با گروهی از خانواده های فعالان زن برای آزادی آنان به زندان اوین رفتند. مریم حسین خواه و جلوه جواهری ساعتی قبل از زندان اوین آزاد شدند.

مریم حسین خواه متهم به تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب از طریق انتشار اخبار کذب در وب سایت زنستان و تغییر برای برابری شده بود.

شهاب میرزائی همسر مریم حسین خواه هفته قبل از قول قاضی پرونده وی خبر داده بود که بزودی دستور آزادی آنان را صادر خواهند کرد.

کاوه مظفری همسر جلوه در گفتگو با زمانه گفت با تبدیل قرار وثیقه صد میلیونی آنها به ضمانتنامه بانکی پنج میلیونی امکان آزادی جلوه فراهم شد.

چندی پیش غلامحسین محسنی اژه ای، وزیر اطلاعات و امنیت ایران، فعالان حقوق زنان را متهم کرد که آلت دست گروه های خارجی شده اند تا به گفته وی به “براندازی نرم” کمک کنند.

اما فعالان این گروه تفسیر مقامات دولت ایران از فعالیت هایشان را قبول ندارند. به گفته آنها حرف و هدف اصلی کمپین برای یک میلیون امضا، به دست آوردن حقوق برابر برای زنان است.

مریم حسین خواه و جلوه جواهری از جمله ده ها نفری بودند که خردادماه سال گذشته (ژوئن ۲۰۰۶) به هنگام تجمع در میدان هفت تیر تهران، در اعتراض به برخی قوانین تبعیض آمیز مربوط به زنان در قوانین ایران، با برخورد فیزیکی نیروی انتظامی روبرو شده و بیش از سی نفر از آنها، از جمله مریم حسین خواه و جلوه جواهری، همان روز بازداشت شدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *