گزارشگران بدون مرز: برای آزادی مریم حسین خواه و جلوه جواهری امضا کنید

در ایران دو وب نگار فمینیست در زندان بسر می برند.

گزارشگران بدون مرز در این باره اعلام کرده است :

“دولت ایران در پی تنبیه نویسندگان مقالاتی ست که از سیاست های تبعیض آمیز آن انتقاد می کنند و با تحت فشار نهادن مدافعان حقوق زنان، که برای بهرمند شدن از حقوق برابر در قوانین اساسی جمهوری اسلامی تلاش می کنند، می خواهد به فعالیت سایت هایی چون تغییر برای برابری پایان دهد، امری که نقض فاحش آزادی بیان محسوب می شود.

مریم حسین خواه. روزنامه نگار و وب نگار فمینیست عضو تحریریه روزنامه های آنلاین زنستان و تغییر برای برابری که در روز یکشنبه ٢٧ آبان ماه دستگیر شد، همچنان در زندان اوین بسر می برد. “اتهامات” این وب نگار معترض نیز از سوی دادسرای ویژه امنیت ” تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب از طریق انتشار اخبار کذب در زنستان و تغییر برای برابری ” اعلام شده و از سوی مقامات قضایی برای وی نیز قرار وثیغه ١٠٠ میلیون تومانی صادر شده است.

جلوه جواهری ٣٠ ساله مدافع حقوق زنان و عضو تحریریه سایت تغییر برای برابری روز شنبه ١٠ آذر ماه به دادسرای شعبه یک امنیت تهران احضار شد. پس از بازجویی برای وی با اتهاماتی چون ” تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب از طریق انتشار اخبار کذب در سایت تغییر برای برابری ” قرار بازداشت صادر و به زندان اوین انتقال یافته است.

متن فارسی طومار برای آزادی دو وب نگار فمینیست

آقای سفیر جمهوری اسلامی ایران

بدین وسیله گزارشگران بدون مرزخواهان جلب نظر سرکار عالی نسبت به وضعیت مریم حسین خواه و جلوه جواهری روزنامه نگاران سایت های زنستان و تغییر برای برابری است که به ترتیب در تاریخ ٢٧ آبان و ١٠ آذر دستگیر شده اند.

ما خواهان آزادی مریم حسین خواه و جلوه جواهری هستیم که تنها دلیل دستگیر شان ابراز عقاید خود بر روی اینترنت در دفاع از حقوق زنان است. از شما می خواهم از دولت خود خواستار آزادی فوری این روزنامه نگاران شوید. تاکنون تاریخی برای محاکمه آنها مشخص نشده است و برای آزادی موقت مریم حسین خواه وثیغه سنگینی ۱۰۰ میلیون تومانی تعیین شده است. از سوی دیگر مسدود سازی سایت های مدافع حقوق زنان در ایران شدت یافته است، ما بر آنیم که دسترسی آزاد همگان به این سایت ها امری پر اهمیت است.

امضا کنید – متن انگلیسی

امضا کنید – متن فرانسوی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *