بیانیه خانواده های زندانیان سیاسی اعدامی در دهه ۶۰ در ایران

اکبر گنجی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از ابتدای تاسیس این ارگان ضد انسانی در شروع حاکمیت جمهوری اسلامی بود. از سال ١۳۵۷ سپاه پاسداران مسول دستگیری و شکنجه و اعدام صدها هزار ایرانی معترض بوده است. گنجی در مورد سرکوبهای خونین توسط این سپاه تا سالهای ١۳۶۷ و نقش خودش در این سرکوبها کاملا سکوت میکند. او ناگهان پس از ١۳۷۹ بعنوان یک “روزنامه نگار معترض” مطرح میشود ولی همچنان در مورد جنایات حکومت جمهوری اسلامی در ده سال اولیه حاکمیت آن سکوت همراه با تایید اختیار میکند. گنجی از ستایشگران آیت الله خمینی است که مسول مستقیم این جنایات بود. خمینی و عمالش با دستور کشتار بیش از صدو بیست هزار کارگر و دانشجو و سایر انسانهای معترضی که خواهان آزادی و برابری و عدالت اجتماعی بودند توانستند بر انقلاب مردم ایران سوار شده و حکومت اسلامی خود را مستقر سازند. اکبر گنجی همچنین از فرماندهان سپاه پاسداران در غرب ایران بود که شامل کردستان نیز میشود. در دورانی که او دراین منطقه با سپاه پاسداران کار میکرد هزاران نفر از مردم کردستان توسط این سپاه قتل عام شدند. گنجی در مورد نقش خود در کشتارهای کردستان توسط سپاه نیز سکوت میکند.

در سالهای بعد ا ز١۳۶۴ ، گنجی به مقام وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه منصوب شد. در آن دوران سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه نقش اساسی در عملیات تروریستی حکومت در خارج کشور داشت. معصومه شفیعی همسر اکبر گنجی نوشته است که گنجی فعالانه در مراسم عزاداری پس از مرگ خمینی که توسط سفارت جمهوری اسلامی در ترکیه سازمان داده شده بود نقش داشت. این همان آیت اللهی بود که دستور اعدام هزاران زندانی سیاسی صادر کرده بود.

گنجی درجریان نزاع باندهای حکومتی و برای بقای دراز مدت حکومت جمهوری اسلامی به طرح اصلاحاتی در چارچوب نظام پرداخته است که بدون سرنگونی این حکومت همه باندهای حکومتی بتوانند در خوان نعمت شریک شوند. اکثریت مردم ایران دست به مبارزه ای زده اند که کلیت این نظام ضد انسانی را محکوم میکند. بعنوان خانواده های زندانیان سیاسی ،که در دهه ۶۰ توسط حکومت اسلامی اعدام شدند، ما از همه عوامل حکومت اسلامی ایران میخواهیم که قدم پیش گذاشته و حقایق را در مورد جنایات این حکومت برملا کنند. ما خواهان دنیایی بدور از شکنجه و اعدام هستیم و محیطی امن حتی برای عمال جنایتکار حکومت ایران فراهم خواهیم کرد تا تمام حقایق را در مورد جنایات این حکومت بگویند. گنجی بعنوان بخشی از ماشین سرکوب رژیم در سالهای دهه ١۳۶۰ ، باید به بازگویی این جنایات پرداخته و نقش خود را در آن روشن کند. مسلما با سرنگونی رژیم، بسیاری از اسناد آن بدست مردم خواهد افتاد و نقش گنجی نیز در این ماشین سرکوب روشن میشود. گنجی با بازگویی جنایات رژیم و نقش خود در آن، میتواند از همین الان برای دادگاههای رسیدگی به جنایات مزدوران رژیم مدارک کافی تهیه کند و این امرممکن است درتخفیف مجازات او موثر باشد و چه بسا مورد عفو قرار بگیرد.

عوامل حکومت اسلامی باید در ابتدا کلیه حقایق در مورد نقششان در جنایات حکومتی علیه مردم ایران را برملا کنند. مردم ایران تنها در آنهنگام ممکن است به این عوامل حکومتی اعتماد کنند.

خانواده های زندانیان سیاسی اعدامی در دهه ۶۰ در ایران

١۵ / ۸ / ۲۰۰۹

Khavaran.Iran@gmail.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *