خدیجه مقدم آزاد شد! مادر محبوبه کرمی پس از آزادی وی درگذشت

تغییر برای برابری – خدیجه مقدم پس از۱۴ روز بازداشت در زندان اوین آزاد شد. چهارشنیه ۱۹ فروردین، یک روز پس از آزادی محبوبه کرمی، خدیجه مقدم نیز با تودیع قرار وثیقه ۲۰ میلیون تومانی برای پرونده جدیدی که برایش بازشده و همچنین کفالت ۵۰ میلیون تومانی مانند دیگر متهمان جنبش زنان که قصد دیدار نوروزی با مادر زهرا بنی یعفوب را داشتند آزاد شد.

خبر احتمال آزادی او را همسر خدیجه مقدم پس از تودیع کفالت و وثیقه به دادسرای امنیت اعلام کرد و سرانجام ساعت ۹شب خدیجه مقدم در میان استقبال مادران آزاد شد..

به گفته وکیل خدیجه مقدم و همچنین خود او دادیار پرونده اتهامات جدیدی به او وارد کرده است. فعالیت تبلیغی علیه نظام و تمرد از دستور پلیس در جلوی سفارت فلسطین از اتهامات اوست.

خبر کوتاه بود و دردناک : مادر محبوبه کرمی پس از آزادی وی درگذشت

تغییر برای برابری – یک روز پس از آزادی محبوبه کرمی، ۱۹ فروردین، صدیقه مصائبی مادر محبوبه در بیمارستان درگذشت.

پس از تودیع کفالت ۵۰ میلیون تومانی برای محبوبه کرمی، عصر روز گذشته وی آزاد شد و بلافاصله پس از آزادی برای دیدن مادرش مستقیم به بیمارستان ایران مهر رفت . مادر محبوبه که از بیماری سرطان در رنج بود ، پس از بازداشت محبوبه و ۱۱ فعال جنبش زنان در بیمارستان بستری شد و با آن که برادر محبوبه از وخامت وضعیت مادرش به دادیار پرونده گفته بود و تقاضای آزادی او را کرده بود با قبول کفالت او مخالفت شد و محبوبه به همراه خدبجه مقدم در زندان ماند .

در این ایام، دوستان محبوبه در کمپین و همچنان مادران کمپین و صلح به نوبت درکنار محبوبه بودند. صبح امروز این مادر مقاوم و رنج دیده پس از آخرین دیدار با دخترش درگذشت. تاب و تحمل برای محبوبه گرامی و برادرش آرزومندیم.

شهلا فروزانفر از مادران صلح شعری را برای مادر محبوبه سروده است که می خوانید:

تقدیم به مادر محبوبه

مادری جان داد

دردی به جانش بود

از دوری فرزند؛ درد به زخمی جانسوز بدل شد

در تب عشق جانش می سوخت

رحم و مروت کجا پنهان بودند؟

علم پزشکی از این درد به زانو درآمد

آه از دل این مادران

گویی شرر عشق فرزند در دلهاشان جادودانه است

مادرم منزل نو مبارک !

فرزندم گریه نکن

زین پس تمام مادران این دیار مادرت خواهند بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *