احضار پنج عضو کمپین یک میلیون امضا به دادگاه

[تغییر برای برابری->http://www.4equality.info]: پنج عضو کمپین یک میلیون امضا به دادگاه احضار شده اند. نفیسه آزاد، پرستو اللهیاری، ناهید کشاورز، سارا ایمانیان و محبوبه حسین زاده بنا بر احضاریه های کتبی که دریافت کرده اند در فروردین ماه جاری باید به دادگاه انقلاب مراجعه کنند.

در احضاریه ای که روز ۲۸ اسفندماه برای نفیسه آزاد ارسال شده است، ذکر شده که وی باید ۲۵ فروردین ماه به مجتمع قضایی عدالت تجریش مراجعه کند. در این احضاریه علت حضور” گزارش نیروی انتظامی” عنوان شده است.

همچنین در تماسی که با منزل نفیسه آزاد گرفته شده است، از او خواسته شده تا در اولین روز اداری بعد از تعطیلات نوروز به دادیاری دوم امنیت دادگاه انقلاب مراجعه کند. علت این احضار رسیدگی به پرونده ی بازداشت نفیسه آزاد در تاریخ ۱۰ بهمن گذشته عنوان شده است.

نفیسه آزاد روز دهم بهمن ماه گذشته به همراه بیگرد ابراهیمی و یکی از داوطلبان کمپین در کوهستان توچال تهران در هنگام جمع آوری امضا بازداشت شده و پس از گذراندن ۶ روز بازداشت با قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد. اتهام این عضو کمپین اقدام علیه امنیت ملی اعلام شده است.

پرستو الهیاری دیگر عضو کمپین یک میلیون امضا نیز بار دیگر به دادگاه احضار شده است. بنا به احضاریه کتبی که از طرف دادیاری شعبه یکم امنیت دادسرای انقلاب برای این عضو کمپین ارسال شده، او باید ۲۴ فروردین ماه به دادگاه انقلاب مراجعه کند. این عضو کمپین یک میلیون امضا اولین احضاریه ی کتبی خود را در تاریخ ۲۷ مهرماه سال گذشته و همزمان با تفتیش منزل خود دریافت کرد که زمان آن حضور به محض رویت ذکر شده بود.

در این روز ماموران امنیتی با تفتیش منزل این عضو کمپین برخی از لوازم وی از جمله کامپیوتر لپ تاپ و آلبوم های شخصی، دستنوشته های او و چندین جلد کتاب که مجوز فمینیستی که با مجوز وزارت ارشاد انتشار یافته اند را ضبط کرده و برخی از این وسایل را هنوز به او مسترد نکرده اند.

ناهید کشاورز، سارا ایمانیان و محبوبه حسین زاده نیز با دریافت احضاریه های کتبی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب فراخوانده شده اند. این سه عضو کمپین نیز باید در تاریخ ۲۶ فروردین ماه جاری به دادگاه انقلاب مراجعه کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *