ژینوس سبحانی منشی سابق کانون مدافعان حقوق بشر بازداشت شد

روابط عمومی کانون مدافعان حقوق بشر: ژینوس سبحانی که تا زمان پلمپ دفتر کانون مدافعان حقوق بشر منشی «کانون مشارکت برای پاکسازی مین» و «کانون مدافعان حقوق بشر» بود، صبح روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه ۱۳۸۷ بازداشت شد.

دفتر«کانون مشارکت برای پاکسازی مین» و «کانون مدافعان حقوق بشر» در یک آپارتمان مستقر بود که توسط شیرین عبادی از محل اعطای جایزه صلح نوبل خریداری شده بود. این دفتر اول دی ماه ۱۳۸۷ بصورت غیرقانونی پلمپ شد.

به دنبال پلمپ دفتر کانون مدافعان حقوق بشر، شخصیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین فعالان حقوق بشر در ایران و سایر کشورهای جهان نسبت به این اقدام واکنش داده و از آن انتقاد کردند.

ژینوس سبحانی که از او مقاله هایی حقوقی در برخی نشریات داخلی به چاپ رسیده است، پس از آنکه منزل اش در ساعت شش و سی دقیقه صبح مورد بازرسی مأموران قرار گرفت و با ضبط برخی از وسائل شخصی او و همسرش همراه بود، بازداشت شد.

بازداشت گسترده بهائیان در تهران

[مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران->http://hrairan.org/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=1]: نیروهای امنیتی با مراحعه به منازل بهائیان در تهران تعدادی از اعضای این خانواده ها را بازداشت نمودند.

در ساعات آغازین روز جاری ، نیروهای امنیتی طی یک برنامه هماهنگ به منزل ده تن از خانواده های بهایی شهر تهران مراجعه نمودند و ضمن تفتیش منازل و ضبط کتب مذهبی ، عکسها و کامپیوترها، چندین فرد را نیز بازداشت و به زندان اوین منتقل نمودند.

ژینوس سبحانی ، شاهرخ تائف ، عزیزالله سمندری ، پیام آقسانی ، دیدار رئوف ، نیما حقار منجمله این بازداشت شدگان هستند.

یادآوری میگردد خانم سبحانی از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر می باشند که بعوان منشی در دفتر کانون مدافعان حقوق بشر نیز فعالیت مینمودند.

از دلایل بازداشت این افراد هیچگونه اطلاعی در دست نمی باشد. اما احتمال میرود این بازداشتها در راستای افزایش فشار بر جامعه بهایی که در روزهای اخیر منجر به رویدادها و بازداشتهای مشابهی در شهرهای قائمشهر ، ساری و سمنان گردیده است صورت پذیرفته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *