اعتراض به تداوم بازداشت نگین شیخ الاسلامی

نگین شیخ الاسلامی، فعال حقوق زنان، پس از گذشت ۲۵ روز از بازداشت همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برد و با این وجود هنوز شعبه بازپرسی وی تعیین نشده است. این در حالی است که وکلای خانم شیخ الاسلامی تا کنون اجازه ملاقات با وی و تنظیم وکالت نامه را نیافته‌اند. در همین حال صبح روز گذشته خانواده این فعال کُرد در مراجعه به زندان اوین پس از ساعت‌ها انتظار نهایتاً موفق شدند تا برای چند دقیقه فرزندشان را در حضور مأموران ملاقات کنند.

هر چند خانم شیخ الاسلامی در این ملاقات کوتاه به خانواده‌اش گفته که وضعیتش “خوب” است اما پزشک معالج وی شدیداً نگران وضعیت سلامتی بیمار خود می‌باشد. گفتنی‌ست نگین شیخ الاسلامی یک ماه پیش از دستگیری مورد عمل جراحی سختی در ناحیه‌ی سینه قرار گرفته بود.

سازمان حقوق بشر کردستان ضمن اعتراض به تداوم بازداشت نگین شیخ الاسلامی که در راستای فعالیت‌های حقوق بشری خویش همکاری‌هایی را نیز با این سازمان داشته‌، خواستار آن است تا هر چه زودتر امکان ملاقات وکلا با ایشان فراهم گردد و نیز با توجه به شرایط جسمی و بیماری این فعال کُرد ترتیبی داده شود تا وی بتواند خارج از محیط زندان و تحت نظر پزشک معالج مراحل باقی مانده از درمان خویش را به انجام رساند.

سازمان حقوق بشر کردستان

۷ آبان ۱۳۸۷ برابر با ۲۰۰۸-۱۰-۲۸

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *