اخباری از زینب بایزیدی ، روناک صفارزاده و هانا عبدی

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران: زینب بایزیدی فعال حقوق بشر که حدود یکماه پیش طی احضار به ستاد خبری وزارت اطلاعات در شهر مهاباد بازداشت و در طی یک پروسه پرابهام و نامعلوم قضائی و تنها در عرض ۳۲ روز به ۴ سال حبس تعزیری توام با تبعید محکوم گردیده است درحالی که حتی نامبرده وکیلی برای دفاع در اختیار نداشته است .
زینب بایزیدی در اعتراض به حکم صادره و مشکلات خود در زندان از روز یکشنبه مورخه ۲۰/۵/۸۷ دست به اعتصاب غذا زده است ، نامبرده از روز گذشته از امکان تماس تلفنی و ملاقات محروم گردیده است .
روناک صفار زاده و هانا عبدی از دیگر فعالان حقوق بشر که در حوزه حقوق زنان فعالیت می نمودند و هم اکنون نیز در زندان مرکزی شهر سنندج به سر میبرند ، روز جاری به شعبه چهار بازپرسی سنندج منتقل و در مورد انتقال اخبار زندان به خارج زندان بعنوان تبلیغ علیه نظام تفهیم اتهام گردیدند.

خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان: زینب بایزیدی در اعتراض به حکم صادره علیه خود مبنی بر ۴ سال حبس در تبعید از روز گذشته در اعتصاب غذا به سر می‌برد و از زمان شروع اعتصاب تماس تلفنی وی با خانواده قطع شده و امروز نیز در مراجعه‌ی خانواده وی به زندان عمومی شهر مهاباد به آن‌ها اعلام گردیده که زینب بایزیدی ممنوع الملاقات می‌‌باشد. خانواده زینب بایزیدی با اعلام این خبر نگرانی خود را نسبت به وضعیت سلامتی و شرایط نگهداری زینب ابراز داشتند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *