دادگاه چهار تن از اعضای کمپین یک میلیون امضا، برگزار شد

[تغییر برای برابری:->http://www.wechange.info/] دادگاه چهار تن از اعضای کمپین یک میلیون امضا، ۱۲ مرداد در دادگاه انقلاب برگزار شد.

در این دادگاه به اتهامات پروین اردلان، جلوه جواهری ، مریم حسین خواه و ناهید کشاورز رسیدگی شد. شیرین عبادی و نسرین ستوده دفاع از این چهار فعال زن را بر عهده داشتند و طبق معمول همیشه تعدادی از اعضای کمیته مادران کمپین نیز برای همدلی با این چهار فعال زن در مقابل دادگاه انقلاب حضور داشتند.

از آنجا که دادگاه این چهار فعال زن، از سوی قاضی دادگاه غیر علنی اعلام شد، شیرین عبادی که وکالت این پرونده را بر عهده داشت ،به بیان این که اتهام این چهار فعال زن “اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام” است، اکتفا کرد.

وی اضافه کرد: ” من و خانم ستوده به عنوان وکلای نامبردگان در جلسه شرکت کردیم و دفاعیات خود را گفتیم .”

نسرین ستوده، وکیل دیگر این پرونده نیز در گفتگو با تغییر برای برابری اظهار داشت: ” این اتهام بیش از هر چیز مربوط به فعالیت موکلانم در سایت های اینترنتی «تغییر برای برابری» و«زنستان» ارگان مرکز فرهنگی زنان بوده است.”

پاییز سال گذشته، جلوه جواهری ۳۰ روز و مریم حسین خواه ۴۵ روز در رابطه با این پرونده در بند عمومی اوین زندانی بودند.

در این دادگاه به پرونده دیگر مریم حسین خواه که در ارتباط با دستگیری ۳۳ نفر از فعالان جنبش زنان در ۱۳ اسفند ۸۵ مقابل دادگاه انقلاب بود نیز رسیدگی شد و تقاضای رفع ممنوع الخروجی پروین اردلان، بار دیگر از سوی وکلای پرونده مطرح شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *