برگزاری روز جهانی زن

هفت مارس – آخن

None

روز جهانی زن به مانند هر ساله درشهر آخن توسط کانون ره آورد و تشکلهای آلمانی در روز هفتم مارس در ساختمان مرکزی شهر آخن برگزار خواهد شد در این برنامه که موضوع آن به نقش زنان در سینما و مشکلات پیش روی آنها اختصاص دارد نیکی کریمی هنرپیشه و کارگردان ایرانی شرکت میکند.

چندین سال است که کانون ره آورد روز زن را با همکاری چند نهاد آلمانی مانند دفتر برابری حقوق شهرداری آخن و کارگاه فرهنگها برگزار می کند. کلوپ بین المللی زنان زراپتیمیست یکی دیگر از این گروههاست که برای دومین بار در این مراسم مشارکت می کند. خانم هیلده شاید، که یکی از شهرداران شهر آخن می باشد، سرپرستی این پروژه را به عهده دارد.

موضوع امسال برنامه را به نقش زنان در دنیای سینما اختصاص داده ایم. مهمانان ما خانم نیکی کریمی هنرپیشه و کارگردان نامدار سینمای ایران و خانم کاتینکا فایستل کارگردان آلمانی و عضو انجمن برابری حقوق کارگردانان زن آلمانی می باشند. سخنرانان ما به بحث و بررسی مشکلات و موانع پیش روی زنان در زمینه کارگردانی و تهیه فیلم از جنبه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و قانونی در دو کشور ایران و آلمان می پردازند.

در بخش هنری گروه رقص هندی به هنرنمایی می پردازد. مجری این برنامه خانم پروفسور کراوزه، استاد دانشگاه کاتولیک آخن می باشد.


کارزار پشتیبانی از نسرین ستوده و یارانش در دنیا از سوی شبکه همبستگی با حقوق بشر در ایران اعلام شده است.
کانون ره اورد اکسیون امسال خود را در روز جهانی زن که ۷ مارس برگزار خواهد شد به حمایت از این کارزار اختصاص داده است

خواسته نسرین، حق کار برای همه است. خواسته ای بدون خشونت، مدنی و در چارچوب پیمان نامه جهانی حقوق بشر.
همه با هم، با هر گرایش و مرامی از این کارزار نسرین ستوده و همراهانش پشتیبانی میکنیم.

از شما دعوت می کنیم در این مراسم که در روز شنبه هفتم مارس ۲۰۱۵ در آمفی تئاتر ساختمان اصلی دانشگاه آخن برگزار می شود حضور بهم رسانید. اطلاعات بیشتر در مورد برنامه را در پوستر ضمیمه مشاهده می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *