اعتصاب غذا در پشتیبانی از نسرین ستوده

اعتصاب غذایی که در پشتیبانی از نسرین ستوده، حقوق دان زندانی و دیگر زندانیان سیاسی در ایران در محل مین توریت در برابر پارلمان سوئد در استکهلم آغارشده، وارد دومین هفته ی خودشد. تعداد اعتصاب کنندگان که درآغازدونفر، آذردخت زمانی و سامیه رونقی بود اینک با پیوستن سعیدکلانتری و داوود عزیزیان به آنها به چهارنفررسیده است.

اعتصاب کنندگان نامه ای به وزیرامورخارجه سوئد، کارل بیلدت نوشته و خواستار اقدامی ازسوی دولت سوئد و اتحادیه اروپا برای اعتراض به جمهوری اسلامی درمورد رفتار با زندانیان سیاسی و نقض حقوق بشر در ایران شده اند. آنها اعلام کرده اند که تا دریافت پاسخی از وزارت امورخارجه به اعتصاب خود ادامه خواهندداد.

این اعتصاب در شرایط نامناسبی هم از نظر جوی و هم امکانات انجام می شود و اعتصاب کنندگان در سرمای زیر صفر و با کمترین وسیله ی گرم کننده به اعتصاب خود ادامه می دهند.

درکنار این دشواری، آنها ازاین آزرده هستند که هنوز پاسخی از وزارت امورخارجه دریافت نکرده اند. دراین رابطه و برای انجام گفتگویی با کارل بیلدت با وزارت امورخارجه تماس گرفتیم، اما چون کارل بیلدت در سفربود، مسئول روابط عمومی این وزارت، اندرش یورله ضمن اظهار این که از اعتصاب غذای این پناهجویان آگاه است، انجام گفتگو را به روز دوشنبه موکول کرد.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2493&artikel=5365613

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *