زنان از رأی دادن به اسلامگریان پشیمان خواهند شد

شهرزادنیوز: هدا بدران، جامعه شناس ۵۸ ساله و مشهورترین فعال حقوق زنان در مصر، طی مصاحبه‌ای نگرانی خود را برای از دست رفتن حقوق به دست آمده زنان تا پیش از انقلاب اعلام داشت.

وی که اخیراً ً «اتحاد زنان فمینسیت» را تشکیل داده و همزمان رئیس «ائتلاف عربی برای زنان» است، در مصاحبه با سایت قنطره گفت که اسلامیست ها و نظامیان دارند نفس زنان مصر را می گیرند. به گفته وی، زنان جایی در نهادهای صورت بندی اجتماعی ندارند. شورای نظامی سهم ۲۰ درصد زنان در پارلمان زمان حسنی مبارک را لغو کرده است. امروز تنها ۶ زن در پارلمان حضور دارند، که این تنها ۲ درصد مجموع نمایندگان است. اکنون این پارلمان ملغی شده است.

وی افزود: تنها زنی که می‌خواست کاندیدای ریاست جمهوری شود، نتوانست به قدر کافی امضا برای کاندیداتوری جمع کند. زنان مصر به زودی از از اینکه رأی خود را به اسلامگرایان داده‌اند پشیمان خواهند شد. آن‌ها خواهند دید که این تصویر خیالی مرد نان آور و زن خانه دار اسلامگرایان چه تصویر فریبکارانه ایست.

وی تأکید کرد که حقوق زنان خود به خود به دست نمی آید. آن‌ها باید برای به دست آوردن حقوق خود مبارزه کنند و در این زمینه به هم کمک نمایند.

هدا بدران همچنین گفت که حدود ۵۰ درصد زنان قادر به خواندن و نوشتن نیستند و زنانی هم که روزی ۱۲ تا ۱۵ ساعت در روستاها کار می‌کنند، اصلاً ًفرصت فکر کردن به نیازهای خود را ندارند و اسلامگرایان از این وضع سود می برند. اما این وضع دوام نخواهد داشت. هفته گذشته زنان دستفروش یکی از محلات قاهره با لنگه کفش به اسلامگرایانی که برای کاندیدای اخوان المسلمیمن تبلیغ کرده و از آن‌ها خواسته بودند که به جای کار به خانه داری بپردازند، حمله ور شدند و این آغاز حرکت است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *