مکرمه، محکوم به سنگسار، آزاد شد

میدان زنان: مکرمه ابراهیمی، محکوم به سنگسار، پس از ۱۱ سال، ساعت ۸ شب دوشنبه، ۲۷ اسفند از زندان وبیندر قزوین آزاد شد.

باقری، دادیار اجرای احکام تاکستان، در پایان ساعت اداری روز دوشنبه با صدور حکم آزادی مکرمه موافقت کرد و توسط یکی از اعضای خانواده‌ی متهم حکم را به مسئولان زندان ابلاغ کرد.

مقامات قضایی تاکستان با تحت فشار قرار دادن مکرمه و اعضای خانواده‌اش آن ها را از تماس با وکلای پرونده و انجام مصاحبه منع کرده‌اند.

* * * * * * * * *

سر انجام با تلاش های فعالین جنبش زنان در کمپین “قانون بی سنگسار”و فشار افکار عمومی، کمیسیون عفو و بخشودگی در آخرین روزهای سال دستور عفو مکرمه ابراهیمی را صادر کرد.

شادی صدر، وکیل مکرمه در گفت و گو با سایت میدان ضمن اعلام این خبر افزود: متاسفانه با وجود اینکه با عفو مکرمه موافقت شده است، مقامات دادگستری تاکستان از آزاد کردن وی خودداری می کنند.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: به محض اطلاع از دستور عفو مکرمه، امروز از صبح به اتفاق چند تن از فعالان کمپین قانون بی سنگسار و یکی از دوستان مکرمه به زندان چوبیندر مراجعه کردیم. قرار بود خانواده او دستور عفو را از دادگستری تاکستان گرفته و برای ترخیص مکرمه به زندان چوبیندر بیایند، اما متاسفانه علی رغم قولی که به وی و خانواده اش داده شده بود، هیچ دستوری تا آخر وقت اداری به مقامات زندان مبنی بر آزادی او و علی ۴ ساله ابلاغ نشد.

عضو کمپین قانونی بی سنگسار در حالی که هنوز در برابر دروازه های چوبیندر ایستاده و به آزادی مکرمه امیدوار بود، افزود که توانسته است به دیدن مکرمه و پسرش رفته و از سلامت او مطمئن شود .شادی صدر گفت در حالی که موج شادی و جشن آزادی مکرمه همه زندان را پر کرده و او با بی صبری در انتظار صدور حکم آزادی اش است اما تا کنون خبری از آزادی مکرمه نشده است.

وی افزود:درادامه اعتراضات مردمی که پشتوانه تلاش های حقوقی وکلا بوده است و پس از پیگیری های مکرر از مراجع مختلف و نیز اخذ فتوا از سوی سه تن از مراجع قم مبنی بر اینکه عمل مکرمه نمی توانسته زنای محصنه باشد، در نهایت اخبار عفو وی به شکلی غیر رسمی به اطلاع ما رسید.

وی ابراز امیدواری کرد علی که از چهار ماهگی در زندان است نوروز امسال بتواند برادر و خانواده خود را در خارج از زندان ملاقات و زندگی بیرون از چهاردیواری زندان را تجربه کند.

شادی صدر عفو مکرمه ابراهیمی را عیدی خوبی برای جنبش زنان در آستانه سال نو می داند.

لازم به یادآوری است مکرمه ابراهیمی، ۴۳ ساله، ۱۱ سال بود که به همراه جعفر کیانی، مردی که از دو یک فرزند دارد در زندان چوبین قزوین در انتظار اجرای حکم سنگسار به سر می برد.پس از سنگسار جعفر کیانی در خرداد امسال، با وجود دستور توقف صادر شده از سوی رییس قوه قضاییه، پرونده مکرمه به دفتر نظارت و پیگیری قوه قضاییه و از آنجا به کمیسیون عفو و بخشودگی ارسال شد. این کمیسیون در نهایت در اسفند امسال تصمیم خود مبنی بر عفو مکرمه ابراهیمی را اعلام کرد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *