حکومت اسلامی باز هم قربانی گرفت

زهرا بهرامی شهروند ایرانی- هلندی و یکی از دستگیرشدگان اعتراضات ۶ دی ماه سال ۸۸ بامداد امروز شنبه بدون اطلاع وکیل و خانواده به دار آویخته شد.

فارس، خبرگزای وابسته نیروهای امنیتی نظامی ایران، روز شنبه ۹ بهمن ماه با اعلام این خبر اتهامات شخص اعدام شده را عضویت در “یک باند بین المللی ترانزیت مواد مخدر” و “همکاری با یک رابط هلندی” اعلام کرده است.

حکم اعدام زهرا بهرامی در حالی به اجرا در آمده که پرونده قضایی او مفتوح است و هنوز به پرونده اتهامات سیاسی وی رسیدگی نشده است.

حکم اعدام این شهروند ایرانی هلندی، روز یکشنبه ۱۲ دی ماه توسط قاضی صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به وکیل وی، خانم ژینوس شریف رازی، ابلاغ شده بود.

زهرا بهرامی از بازداشت شدگان عاشورای تهران است که تاریخ بیست و پنجم مرداد جاری در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب که به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد به «محاربه» متهم گردید. دیگر اتهامات این زندانی ایرانی -هلندی که از ششم دی ماه سال گذشته در زندان و مدت زیادی را نیز در انفرادی سپری کرده‌است «اقدام علیه امنیت ملی،تبلیغ علیه نظام،و عضویت در گروه انجمن پادشاهی» بود.

بنفشه نایب پور، دختر خانم بهرامی که بعد از اعلام حکم اعدام با مادرش ملاقات کرده بود با اعلام انتقال مادرش به بند “متادون” به روزنامه الکترونیکی روزآنلاین گفته بود: “در خصوص اتهام محاربه که به مادرش منتسب شده نیز می گوید: بعد از عاشورای سال گذشته هر کسی را بازداشت کردند اتهام محاربه زدند؛ گویی این روندی عادی شده است اما نه مادرم و نه ما اصلا چنین اتهامی را قبول نداریم. گفته اند مادر من با انجمن پادشاهی ارتباط داشته این هم دروغ محض است و خود این انجمن هم بیانیه داده و گفته این خانم با ما ارتباطی نداشته است. در اصل تنها کاری که مادر من کرده این است که به تجمعات رفته و از تجمعات به تلویزیون های سیاسی گزارش داده است.”

“تبلیغ علیه نظام، تشکیل گروهک بر ضد نظام، اقدام علیه امنیت ملی و عضو فعال انجمن پادشاهی و محاربه”، اتهاماتی است که به گفته خانم نایب پور به مادرش تفهیم شده است. او توضیح داده بود: “در پرونده مادرم هیچ مدرکی برای هیچ یک از این اتهامات وجود ندارد. به مادر من اتهام زده اند که تشکیل گروهک بر ضد نظام داده و بعد گفته اند با همان کسانی که او را گرفته بودند این گروهک را تشکیل داده. خب آنها کجا هستند؟ اگر گروهکی تشکیل شده چرا بلافاصله آنها را آزاد کردند؟”

خانم نایب پور سپس از مجامع بین المللی و سازمان های حقوق بشری خواسته بود تحت تاثیر اتهام های واهی قرار نگیرند: “اتهام مواد مخدر، اتهامی واهی است؛ خواهش میکنم تحت تاثیر این اتهامات قرار نگیرید من اینجا تنها هستم و کسی نیست کمکم کند شما کمک کنید و نگذارید مادرم قربانی شود. مادر من واقعا یک قربانی است او در لندن زندگی میکرد و فقط به ایران آمد تا کنار مردم باشد. چند وقت پیش از او پرسیدم چرا آمدی و چرا تجمعات رفتی؟ جواب داد وقتی صحنه های کشتن شدن مردم را دیدم نتوانستم طاقت بیاورم و آمدم. حال از همه میخواهم کمک کنند مادرم زنده بماند. باور کنید اصلا به آزادی او فکر نمیکنم دغدغه ام زندگی او است. حکم اعدام بشکند و زنده بماند.”

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *