گزارشی از تظاهرات مخالفان محمود احمدی نژاد در نیویورک

همزمان با حضور محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران، در نشست سالانه سران کشورها در سازمان ملل متحد، مخالفان دولت ایران در نیویورک تجمعاتی را برگزار کردند.

در نیویورک هزاران ایرانی، روز پنجشنبه، در اعتراض به سخنرانی محمود احمدی نژاد، مقابل ساختمان سازمان ملل متحد تجمع کردند. در این تجمع که بزرگترین تظاهراتی بود که در طول نشست یک هفته ای مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد، شرکت کنندگان خواستار پایان یافتن دولت محمود احمدی نژاد شدند. تظاهرکنندگان، در محوطه ای که در مقابل ساختمان اصلی سازمان ملل متحد قرار دارد حضور یافته بودند.

در یک هفته گذشته، این بزرگ ترین تجمعی است که همزمان با نشست سالانه سران کشورها در سازمان ملل متحد، برگزار شده است.

یک شهروند ایرانی-آمریکایی میگوید «من باید صدای مردم باشم. همه ما باید صدای مردمی باشیم که صدای آنها در ایران خفه شده است، همه ایرانیانی که در معرض کشته شدن، زندانی شدن، شکنجه شدن، سنگسار شدن، یا تجاوز قرار دارند. من همیشه فقط می خواستم صدای مردم باشم.»

تجمع کنندگان علاوه بر پلاکاردها و پرچم هایی که به دست داشتند در اعتراض به مجازات اعدام و سنگسار، نمادهایی را بر پا کرده بودند.

یک ایرانی دیگر ساکن آمریکا که در تظاهرات شرکت داشت می گوید «خانواده من، خواهر و برادرم، قرار بود در این رژیم اعدام بشوند. من خود یک معلم بودم که همه زندگی ام در خطر بودم و مجبور شدم کشورم را ترک کنم.»

برگزارکنندگان این تجمع، تعدادی از گروه های ایرانی و آمریکایی شامل را می شد که هر بار محمود احمدی نژاد به سازمان ملل متحد سفر کرده است، در این مکان جمع شده اند. آنها، این مراسم را بر روی تلویزیون ماهواره ای و اینترنت، پخش می کنند.

همچنین تعدادی سخنران در این مراسم صحبت کردند از جمله، جان بولتون، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل متحد، و رودولف جولیانِی، شهردار سابق نیویورک، سخنرانی کردند.

جان بولتون گفت «به خاطر منافع مردم ایران، به خاطر منافع تمام مردم خاورمیانه با هر مذهب و ملیتی، به خاطر منافع ایالات متحده به طور خاص، و برای حفظ صلح و امنیت بین الملل به طور کل، محمود احمدی نژاد و رژیم او، باید سرنگون شوند.»

محمود احمدی نژاد، روز پنجشنبه، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، سخنرانی کرد.

روز چهارشنبه نیز تعداد دیگری از مخالفان دولت ایران، در پیاده رو مقابل هتل هیلتون در منهتن، تجمع کردند.

تظاهرکنندگان به حضور محمود احمدی نژاد در نشست سالانه سران کشورها اعتراض داشتند و خواستار آزادی در ایران بودند.

یکی از تظاهرکنندگان می گفت «میدانم که در کشورما، جوانها دارند برای آزادی می جنگند. ما آمده ایم در اینجا تا که کنارآنها بایستیم و به جامعه جهانی نشان دهیم که مردم ایران می ایستند، مقاومت و مبارزه می کنند تا آزادی را به کشورمان بیاورند.»

http://www.voanews.com/persian/news/Ahmadinejad_NYProtest-2010-09-24-103695124.html

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *