رادیو فردا: خانم ستوده که وکالت شماری از زندانیان سیاسی را در جریان اعتراض‌ها به نتایج انتخابات مناقشه‌برانگیز ریاست جمهوری سال گذشته بر عهده داشته است صبح شنبه به دادسرای اوین مراجعه کرد ولی تا اواخر شب گذشته به منزل باز نگشت.
رضا خندان، همسر نسرین ستوده، روز یکشنبه در گفت و گو با رادیو فردا اعلام کرد که برای این وکیل دادگستری قرار بازداشت صادر شده و وی هم اکنون در زندان به سر می برد.

آقای خندان در این گفت و گو اظهار داشت: «امروز همراه با خانم غنوی، یکی از وکلای پرونده به بازپرسی دادسرای شعبه اوین، مراجعه کردیم و گفتند که قرار بازداشت صادر شده و فعلا در مرحله بازپرسی است و امکان ملاقات، تماس تلفنی و صحبت ندارید.»

وی در باره اتهام های خانم ستوده گفت: «امروز چیزی نگفتند ولی روزی که برای بازرسی دفتر و منزل آمده بودند در برگه ای که ارائه کردند اتهام های وی را اقدام علیه امنیت ملی و تبانی اعلام کرده بودند. ولی اینکه مصادیق آن چیست و اینکه به خانم ستوده اعلام کردند یا نه، در جریان جزئیات آن نیستم.»

همسر خانم ستوده افزود: «از دیروز که خانم ستوده به اوین رفتند ما هیچ تماسی با وی نداشتیم که در چه وضعیتی هستند. ولی صدور قرار بازداشت برای او تایید شده است.»

آقای خندان اظهار داشت: «شب گذشته تا آخر وقت منتظر بودیم که قرار بازداشت برای ایشان صادر نشده باشد و به قید وثیقه یا کفالت آزاد شوند ولی امروز تایید شد که برای ایشان قرار بازداشت صادر شده هر چند مدت آن هنوز مشخص نیست.»
وی گفت که بازپرس پرونده این اطلاعات را به خانم غنوی، از وکلای نسرین ستوده، داده است.

خانم ستوده که وکالت شماری از زندانیان سیاسی را در جریان اعتراض‌ها به نتایج انتخابات مناقشه‌برانگیز ریاست جمهوری سال گذشته بر عهده داشته است صبح شنبه به دادسرای اوین مراجعه کرد ولی تا اواخر شب گذشته به منزل باز نگشت.

وی چند روز پیش به رادیو فردا گفته بود که احضاریه‌ای از سوی دادسرای اوین دریافت کرده و باید ظرف سه روز به این دادسرا مراجعه کند.

مأموران وزارت اطلاعات روز شنبه هفته گذشته با مراجعه به منزل و محل کار نسرین ستوده، پس از تفتیش این دو مکان، اقدام به ضبط پرونده‌های این وکیل دادگستری و حتی وسائل شخصی او، همسر و فرزندان خردسالش کرده بودند.

نسرین ستوده، با اشاره به این که در احضاریه دادسرای اوین وی به «تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» متهم شده، به رادیو فردا گفته بود، این اتهام‌ها را به هیچ‌ وجه قبول ندارد و اتهامات همان قدر مضحک هستند که نسبت به موکلانش مطرح شده‌اند.»

این وکیل دادگستری وکالت افرادی چون عیسی سحر خیز، شیرین عبادی و آرش رحمانی پور را در یکسال گذشته بر عهده داشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *