آمار فرار دختران و قتلهای ناموسی در خوزستان

دبیرکل کانون آینده نگری ایران در گفتگو با پاسارگادنیوز، نتایج تحقیقات کمیسیون آسیب شناسی اجتماعی و کمیسیون پژوهشهای زنان این کانون را در خصوص فرار دختران در خوزستان اعلام کرد.

” رامین ناصح” در این رابطه گفت: آمار موجود از فرار دختران از منزل تنها آمار دستگیرىهاى پلیس و پذیرشهاى دفتر آسیب هاى اجتماعى سازمان بهزیستى است و آمار واقعى از این مسئله وجود ندارد. طبق اعلام سازمان بهزیستی کشور، در سال گذشته هزار و ۵۷۱ دختر فرارى را پذیرش داشتیم که از این مجموع استان تهران با ۴۲۱ نفر در رتبه اول، خراسان رضوى با ۱۹۷ نفر در رتبه دوم، خوزستان با ۱۲۸ نفر در رتبه سوم و فارس و اصفهان به ترتیب با ۸۴ و ۸۱ نفر در رتبه هاى چهارم و پنجم قرار دارند.

به گفته ناصح، ۷۵ درصد گمشدگان استان خوزستان را دختران و زنان تشکیل می­دهند و مقامات پلیس، علت ناپدیدی بیشتر آن ها را فرار از خانه عنوان می­کنند . بر اساس تحقیقات همکاران ما، سن اغلب دختران و زنان گمشده در ایران ۱۵ تا ۲۰ سال بوده و عملیات و بررسی‌های پلیس در این موارد، منتج به این می‌شود که افراد گمشده، اغلب از خانه فرار کرده‌اند.

وی در ادامه با ابراز تاسف از افزایش آمار قتل نفس در خوزستان بویژه در اهواز، گفت: بیشترین آمار تجاوز به عنف در استان خوزستان پس از آبادان، مربوط به اهواز است. مجرمان به شیوه‌های متفاوت، و معمولا در پوشش مسافرکش‌، افراد را از مرکز شهر می‌ربایند و به حاشیه شهرها می‌برند.

ناصح، سن این متهمان را بین ۲۰ تا ۲۸ سال عنوان و نسبت به کاهش سن مجرمان تجاوز به عنف در استان ابراز تاسف کرد.

دبیرکل کانون آینده نگری ایران در ادامه، بیش از ۴۰ درصد قتل‌ها در خوزستان را از نوع ناموسی شمرده و اعلام کرد: استان خوزستان، از نظر آمار قتل‌های ناموسی، پس از استان سیستان ‌ و بلوچستان، در رتبه دوم کشوری قرار داردو این مسائل نیازمند چاره اندیشی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *