دعوا بر سر چند همسری و ممنوعیت برقع در فرانسه بالا گرفت

شهرزادنیوز» دعوا بر سر ممنوعیت برقع در فرانسه، به چند همسری و تقلب در استفاده از بودجه تأمین اجتماعی، فرا رویید.

نمایندگان اردوگاه راست محافظه کار نیکلای سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه، روز دوشنبه خواستار آن شدند که قانون ممنوعیت پوشش برقع، باید چند همسری در میان مسلمانان مهاجر را که قانون این کشور را رعایت نمی کنند، نیز در بر گیرد. دولت فرانسه می خواهد که در موارد افراطی، حق تابعیت چنین افرادی را باطل کند.

اریک بسوُن، وزیر مهاجرت فرانسه، در این رابطه گفت: اگر قوانین کنونی، اجازه سلب تابعیت از این شهروندان را ندهد، امکان تصویب قانونی در این مورد نیز قابل تصور است.

علت بحث کنونی، ماجرای یک مرد الجزایری است که گفته می شود نه تنها دارای چهار همسر است، بلکه اداره تأمین اجتماعی را نیز برای دریافت پول بیشتر فریب داده است. این ماجرا زمانی برملا شد که یکی از همسران وی در اعتراض به دریافت برگ جریمه به خاطر رانندگی با برقع، به دادگاه شکایت کرد.

مرد الجزایری در مقابل دوربین تلویزیون در شهر نانت، پیرامون چند همسره بودن خود گفت: تا جایی که من می‌دانم داشتن چند معشوقه در فرانسه ممنوع نیست.

در این میان دانیل کُن بندیت، نماینده سبزها، روش دولت فرانسه را مورد انتقاد قرار داد و “مولود چاووش اوغلو”، رئیس جامعه پارلمانی شورای اروپا، نیز از دولت فرانسه خواست که در این مورد راه دیگری را برای حل مشکل انتخاب کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *