آخرین خبرها از وضعیت زنان بازداشت شده

گزارشگران » یکشنبه ۱۳ دی ماه آخرین جلسه تفهیم اتهام فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی دو نفر از فعالان حقوق زن و عضو کمپین یک میلیون امضا با حضور مینا جعفری وکیل مدافع متهمین در شعبه ۱۰ بازپرسی دادسرای انقلاب قم برگزار شد.

خبرگزاری هرانا: به گفته مینا جعفری، موکلین وی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و براندازی نظام، نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام از طریق عضویت در کمپین یک میلیون امضاء متهم شده اند.

فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی روزپنج شنبه ۱۷ اردیبهشت ۸۸ بازداشت شدند و دوشنبه ۲۸ اردیبهشت پس از ۱۲ روز بازداشت هر کدام با سپردن ۲۰ میلیون وثیقه آزاد شدند.

با گذشت نزدیک به ۸ ماه هنوز بخش قابل توجهی از وسایل متهمین از قبیل کیس های کامپیوتر، کتاب و جزوات، فیلم های خانوادگی، پول نقد و ساعت طلا هنوز به متهمین مسترد نشده است.

همچنین منصوره شجاعی دیگر فعال زنان امروز، ۱۶ دی ماه پس از گذشت ۹ روز از زندان اوین با همسرش تماس گرفت.

فرهاد داوودی، همسر منصوره شجاعی، وضعیت روحی همسرش را طی این تماس تلفنی خوب توصیف کرد و اظهار خوشحالی کرد که بالاخره توانسته پس از این همه روز بی خبری با همسرش صحبت کند. وی همچنین گفت امروز من به دادگاه انقلاب مراجعه کردم، ولی نتوانستم در آنجا خبری از همسرم کسب کنم و مسئولان دادگاه انقلاب گفتند که برای پیگیری پرونده باید به دادسری زندان اوین مراجعه کنم.

منصوره شجاعی، پژوهشگر حوزه زنان و از فعالان حقوق زنان و کمپین یک میلیون امضاء، نیمه شب ۷ دی ماه در خانه شخصی اش بازداشت شد.

در خبر دیگر پروانه راد، یکی دیگر از زنانی که در روز عاشورا دستگیر شده است پس از ۷ روز بی خبری بالاخره از زندان اوین با خانواده اش تماس گرفت و خبر بازداشت اش را در زندان اوین داد.

بنابه گفته دوستان وی، پروانه راد، ۵۳ سال دارد و دارای دو فرزند است.

http://www.gozareshgar.com/10.html?&tx_ttnews[tt_news]=7837&tx_ttnews[backPid]=23&cHash=c8a18adbb8

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *