پروژه اعتراض به تحقیر زنان ! / مهشید راستی

سالها پیش مردی ژاپنی در یکی از رستوران های تهران برای همبستگی با همسرش که مجبور شد برای ورود به رستوران و غذا خوردن در آن روسری سر کند ، تقاضای یک روسری کرد و تا زمانی که در آنجا بود و همسرش به اجبار روسری را بر سر داشت ، او هم روسری را از سر بر نداشت.

و من همیشه وقتی به این داستان فکر میکردم ، از مرد ایرانی تعجب می کردم که چرا این نماد حقارت زنان برایش انگیزه ی اعتراض به وجود نیاورده

با اسم مجید توکلی همین چند روزه آشنا شده شده ام . از سابقه ی دستگیری ها و مقاومتش خبر نداشتم. و شکل دستگیری اش تاسف آور بود وقتی که با رژیمی طرف هستی که برای تحقیر مردان ، آنان را زن خطاب می کند.
ولی شاید باید این مسئله پیش می آمد . شاید آنچه بر مجید توکلی روا داشتند لازم بود تا دیگر مردان مبارز ما به مسئله ی زنان و تحقیری که رژیم و جامعه به آنان روا می دارد متوجه کند.

امروز این عکسها را در فیس بوک دیدم . عمدتا نه به دلیل اعتراض به تحقیر زنان بلکه به دلیل اعتراض به تحقیر مجید توکلی ، دست به این حرکت اعتراضی زده اند. ولی من این برخورد را باز هم قدم بزرگی به جلو میدانم.

با امید به روزی که همه ی مردان ایرانی ، از تحقیر جنسیتی فاصله بگیرند و در اعتراض به ستمی که به زنان شده است ، با زنان همگام شوند .

http://zananeha.com/archives/2009-12/002769.html

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *