جمهوری اسلامی ایران قصد دارد زندانیان سیاسی در کردستان را اعدام کند! / کمیته بین المللی علیه اعدام

براساس گزارش رسیده به کمیته بین المللی علیه اعدام، اخیرا قوه قضائیه جمهوری اسلامی به بهانه انتقام جویی و ایجاد فضای رعب و وحشت پلیسی در کردستان با ارسال یک دستور العمل محرمانه به دادگستری سنندج٬ خواهان اجرای حکم اعدام برای تعدادی از زندانیان سیاسی در سنندج شده است.

گزارشات دیگر حاکی از آن است که هم اکنون سه نفر در خطر اجرای حکم اعدام هستند. حبیب لطیفی ۲۶ ساله دانشجو٬ احسان فتاحیان ۲۷ ساله و شیرکو معارفی که به اتهام ” محارب با خدا” که معمولا به افراد سکولار و آتئیست گفته میشود ٬ به سلولهای انفرادی منتقل شده و هر لحظه خطر اجرای حکم اعدام این سه نفر وجود دارد.

هم اکنون بیش از چهارده نفر از فعالین سیاسی در کردستان در خطر اعدام قرار دارند. فرهاد رمضان احمد٬ فرهاد چالش ٬ شیرکو معارفی٬ رستم ارکیا٬ فرزاد کمانگر٬ علی حیدریان٬ فصیح یاسمنی ٬ فرهاد وکیلی٬ هیوا بوتیمار٬ انور حسین پناهی ٬ ارسلان اولیایی٬ حبیب الله لطیفی ٬ زینب جلالیان٬ احسان فتاحیان.

کمیته بین المللی علیه اعدام معتقد است تعداد محکومین به اعدام در زندانهای کردستان و سنندج بسیار بیش از اینها است و جان تعداد زیادی هم اکنون در خطر است.

گفته میشود جمهوری اسلامی ایران اخیرا ترور چند نفر از مقامات حکومتی و از جمله شیخ الاسلام نماینده کردستان در مجلس خبرگان را بهانه ای قرار داده تا به کشتار تعداد زیادی از فعالین سیاسی زندانی دست بزند. ما در مورد این موج اعدامهای سیاسی در زندانهای کردستان و در سنندج هشدار داده و خواهان اقدامات فوری کلیه سازمانهای حقوق بشری برای جلوگیری از وقوع این جنایات توسط حکومت اسلامی هستیم.

کمیته بین المللی علیه اعدام
۲۹ سپتامبر ۲۰۰۹

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *