جمع آوری امضاء برای جلوگیری از اعدامهای جدید / برای ارسال به دبیر کل سازمان ملل متحد

برای امضا لطفا به این آدرس مراجعه کنید:

http://www.gopetition.com/online/31449.html

حضورمحترم دبیر کل سازمان ملل متحد، آقای بان کی مون!

از جنابعالی استدعا داریم توجه خود را بیش از بیش به وضع زندانیان سیاسی ایران، احکام صادره برای آنان و بخصوص احکام اخیر اعدام در مورد پنج نفر از فعالین سیاسی مبذول دارید و خواستار لغو هر چه سریع تر این احکام اعدام شوید.

در روزهای اخیر پنج زندانی سیاسی در ایران محکوم به مرگ شده اند. یکی از کسانی که حکم مرگ وی روز ٨ اکتبر صادر شده، محمدرضا علی زمانی است. وی یکی از صد متهمی است که در محاکمه های دسته جمعی دادگاه انقلاب تهران در ارتباط با جنبش اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۲ ژوئن حضور داشت. در حالیکه علی زمانی، که متهم به عضویت در یک انجمن پادشاهی است، پیش از انتخابات ژوئن دستگیر شده و در آن زمان در زندان بسر می برد.
زندانیان دیگر محکوم به اعدام عبارتند از: آرش رحمانی پور، حامد روحانی نژاد و داود فریچه میراردبیلی به اتهام عضویت در”انجمن پادشاهی ایران” و ناصر عبدالحسینی به اتهام ارتباط با مجاهدین خلق.
خبرها حاکی از آن است که این احکام آغازی است برای برقراری مجدد اعدامهای سیاسی در ایران، که در حیات سیاسی جمهوری اسلامی جهان بارها شاهد آن بوده ونمونه بارز آن قتل عام زندانیان سیاسی در سال ١٣۶٧ است.

ما از جنابعالی تقاضا داریم اقدامات فوری و لازمه را در مقابله با این احکام و وضعیت زندانهای ایران انجام دهید.

نقض حقوق بشر که در جمهوری اسلامی ایران تاریخچه ای طولانی دارد، در مقابله با جنبش اعتراضی مردم در رابطه با تقلب فاحش انتخاباتی خردادماه گذشته وارد مرحله بسیار خطرناکی شده است. در آن دادگاه های جمعی، که در تناقض با تمامی موازین و اصول حقوق بشر قرار داشت، متهمان وادار به اعتراف علیه خود شدند و اتهامات دیکته شده ای را از روی کاغذ روخوانی کردند. اظهارات این متهمان، که اکنون چند نفر از آنها زیر حکم اعدام قرار دارند، فاقد هرگونه ارزش حقوقی است.
حکومت ایران برای در هم شکستن اراده زندانیان متوسل به شکنجه، تجاوز، شکنجه های روانی نظیر استفاده از داروهای روانگردان و شکنجه شخص ثالث شده است. شواهد و مدارک متعددی در زمینه نقض حقوق بشر در ایران موجود است. برای نمونه به گزارش نماینده ویژه سازمان ملل متحد آقای “نوواک” اشاره می کنیم که در آن موارد متعدد شکنجه و بد رفتاری در زندانهای ایران ثبت شده است. ضمناً با توجه به نوع فضای حاکم بر قوه قضائیه ایران و عدم بی طرفی و عدم رعایت بدیهی ترین اصول دادرسی توسط این نهاد، از ملت ایران انتظار نداشته باشید بدواً بتوانند به تنهائی راه های قانونی داخلی جهت جلوگیری از اجرای احکام ناعادلانه صادره را طی کنند.

دبیر کل محترم!
ما از شما انتظار داریم که اجازه ندهید مسئله حاد نقض حقوق بشر در ایران در سایه مذاکرات اتمی به فراموشی سپرده شود.
ما خواهان عنایت شما به استفاده از کلیه ابزارهای لازم جهت جلوگیری از اعدام جنایتکارانه آزادی خواهان ایران و اعزام هرچه سریع تر هیئتی از طرف سازمان ملل برای رسیدگی به وضع زندانیان سیاسی در ایران هستیم

با تقدیم بهترین درود ها

رونوشت به خانم ناوی پیلای، کمیسر دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد

ضمنا در آدرس فیس بوک زیر، که به این مناسبت تنظیم شده، می توانید اطلاعات بیشتر و نظرات را مشاهده کنید و ایده ها و پیشنهادات خود را در آن منعکس کنید:

http://www.facebook.com/group.php?gid=150514578585&ref=nf

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *