گزارش تصویری از فاجعه ای بنام ختنه دختران خردسال کرد

شیلان دختر هفت ساله کرد در حالیکه لحظه ای لبخند و تبسم از چهره اش محو نمیشود ,در خانه همسایه با دختران همسن و سال خود به انتظار میهمانی که مادرش به او قول داده است نشسته است.

اما واقعیت این است که میهمانی ای در کار نیست و او و۵ دختر خردسال دیگر همسایگی تا دقایقی دیگر ختنه خواهند شد.
ختنه دختران عملی است که قرنها در کردستان عراق انجام میشود.

کاتیب پیرزن ۹۱ ساله ای که از این عمل حمایت میکند میگوید: ختنه برای پاک شدن روح زن از مسائل جنسی واجب است چرا که با این عمل روح زن پاک میشود و میتوان از دست او غذا خورد.

او در حالیکه با انگشتش نشان میدهد میگوید قسمت بسیار کوچکی از آلت زنانه را قطع میکنند و به آن صورت هم دردی ندارد .ا همچنین گفت من هم خودم و هم تمام دخترانم را ختنه کرده ام.


شیلان انور عمر هفت ساله(از دست راست نفردوم) با دختران همسایه در انتظار رفتن به مهمانی است که مادرش به او قول داده است.


شیلان برای رفتن به میهمانی وارد اطاقی میشود که مادرش در آنجاست. بمحض ورودش یکی از زنان همسایه درب را پشت سر او قفل میکند و مادر شیلان از او میخواهد که لباس زیرش را در آورد.


در حالیکه مادر شیلان سعی در قانع کردن او برای در آوردن لباس زیرش دارد, زن محلی دیگری مشغول آماده کردن تیغ جراحی اش (که یک تیغ ژیلت بیش نیست )میباشد.


مه آروب زن ۴۰ ساله کرد که شغل ختنه دختران در کردستان را دارد مشغول آماده نمودن وسایل ختنه میباشد. او میگوید که اینکار را برای رضای خدا انجام میدهد و کار را از مادرش آموخته که قبلا آنرا بصورت مجانی برای مردم انجام میداده است.


دختران خردسال دیگر همسایگی برای دیدن مراسم ختنه به داخل اطاق می آیند. شاید آنان کنجکاوند که از سرنوشتی که بزودی در انتظار آنان خواهد بود سر در بیاورند.


شیلان که تازه متوجه شده که پارتی در کار نیست و چه سرنوشتی در انتظارش هست بشدت گریه میکند و سعی در ممانعت از عمل را دارد.


اما بقول زن کرد, باید که خواسته قدیم تر ها و خدا اجرا شود. در نتیجه راهی برای فرار شیلان وجد ندارد. در حالیکه که دست ها و پاهایش را محکم گرفته اند تا قدرت حرکت نداشته باشد مه آروب دخترک بینوا را با تیغ ژیلت ختنه میکند.فریاد درد شیلان در محله می پیچد.


او مدتها بعد از ختنه از درد بخود پیچید و گریست


توسط مه آروب و مادرش به شیلان تکه پارچه ای داده اند تا بین پاهایش بگذارد و از خون ریزی بیشتر جلوگیری کند.


ساعتی بعد مادر او برای آرام وراضی کردن شیلان مقداری شیرینی و شکلات در یک کیسه پلاستکی به او میدهد. اما درد و زجر را در چهره شیلان بخوبی میتوان دید.


دختر دیگری که در همسایگی شیلان است پس از ختنه شدن در حال استراحت است و مادرش در این تصویر عروسکس را برایش بعنوان هدیه آورده است.


ایندو دختر خردسال هم قرار بود که با ۶ تای دیگر ختنه شوند اما “مه آروب” تشخیص داد که سن آنان بری ختنه کافی نیست.


دختران را پس از ختنه برای استراحت به اطاق دیگری میآورند.


مه آروب , خوشحال از اجام ۶ عمل مشغول شمارش پولهایش است. او برای هر ختنه ۴۰۰۰ دینار عراقی معادی ۳.۵ دلار دریافت میکند.او در سال بطور متوسط ۳۰ دختربچه کرد را ختنه میکند.


مادر شیلان پس از عمل با چهره ای رضایتمند در حال حمل شیلان بخانه است . وقتیکه از او سئوال شد که چرا اینکار را با دخترانش میکند او پاسخ داد خودش هم نمیداند اما این خواسته بزرگتر های ما و اسلام(!) است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *