گزارشی از کنگره انجمن ” زنان همبسته” فرانسه در پاریس / آنا پاک

روزهای هفتم، هشتم و نهم نوامبر سال ٢٠٠٨ انجمن Femmes Solidaires « زنان همبسته » فرانسه، کنگره خود را که هر چهار سال یکبار انجام میشود، در پاریس برگزار کرند. (این انجمن در اواخر جنگ جهانی دوم ١٩۴۵- ١٩٣٩ بوسیله زنان نیروهای مقاومت و زنانی که به اردوگاههای آلمانی تبیعد شده بودند، بنا نهاده شده است.) این انجمن از ١٨۵ کمیته محلی که در تمام فرانسه پراکنده هستند تشکیل شده است.

بیش از٣۵٠ تن از شخصیتهای فمینیست از تمام نقاط فرانسه و چهار گوشه جهان (الجزایر، کلمبیا، سوئد، لهستان، لبنان، اسرائیل، هند، ….) حول و حوش تم «فمینیسم یک پدیده مدرن» گردهم آمده بودند. در اولین روز کنگره چهره های شناخته شده مبارزات فمینیستی مثل Gisèle Halimi، ژیزل حلیمی یکی از همراهان Simon de Beauvoir سیمون دوبوار، Malka Marcovich ملکا مارکوویچ از فعالان لغو روسپیگری، که اکسیونهایی را بر علیه این ناهنجاری اجتماعی، در سال ٢٠٠۶ به هنگام بازیهای جام جهانی فتوبال در آلمان رهبری کرده بود، …به بررسی و سخنرانی در مورد این که چرا فمینیسم یک پدیده مدرن میباشد پرداختند.

آنان ازچهار گوشه فرانسه و جهان دور هم جمع شده بودند تا در مورد مسائل زنان با هم به تفکر، گفتگو و مبادله افکار بنشینند.

در مدت این سه روز[ بروشورهای “شبکه بین المللی همبستگی با مبارزات زنان ایران”->https://www.iran-women-solidarity.net/?p=80] به طور وسیع پخش شد. بسیاری از حاضرین با امضاهای خود از خواسته های زنان ایران حمایت کردند. بسیاری از آنها اطلاعاتی بیش از آنکه در بروشور بود میخواستند . این کنگره فرصت مناسبی بود برای شناساندن مبارزات زنان ایران در داخل و خارج کشور.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *