شهناز غلامی، روزنامه نگار و فعال حقوق زن آذربایجانی بازداشت شد

شهناز غلامی فعال حرکت ملی آذربایجان و روزنامه نگار ترک روز یکشنبه مورخه ۱۹/۸/۸۷ توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود در محله قره آغاج شهر تبریز بازداشت شد.

به گفته برادر خانم غلامی ماموران وزارت اطلاعات شب یکشنبه به منزل شخصی این فعال مدنی و روزنامه نگار مراجعه و ضمن تفتیش منزل ایشان ، خانم غلامی را با خود به نقطه نامعلومی بردند.شایان ذکر است چندی پیش خانم غلامی توسط شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز به جرم تبلیغ علیه نظام به شش ماه حبس تعزیری محکوم گردیده بود .پیش از این نیز وی به دلیل فعالیتهای سیاسی اش ۵ سال (از سال ۶۸ تا ۷۳) در زندان تبریز محبوس بوده است. خانم غلامی مدیر وبلاگ آذر زن و عضو انجمن خبرنگاران زن (رزا) می باشد.

خبرنامه امیرکبیر: براساس گزارشات رسیده از تبریز، “شهناز غلامی” روزنامه نگار و فعال حقوق زنان، شب روز گذشته یکشنبه ۱۹ آبان در منزل شخصی خود توسط ماموران امنیتی دستگیر شده و تا کنون اجازه برقراری هیچ گونه تماسی با وکیل و خانواده اش را نداشته است.

نیروهای امنیتی هنگام بازداشت ضمن تفتیش خانه، کتابها و دفترچه ی یادداشتهای شخصی وی را نیز با خود بردند.

گفتنی است، شهناز غلامی مدیر وبلاگ آذر زن و عضو انجمن خبرنگاران زن (رزا) از سال ۱۳۶۸ تا سال ۱۳۷۳ به مدت ۵ سال به دلیل فعالیت های سیاسی در زندان تبریز محبوس بوده و نیز در مرداد سال ۱۳۸۶ به مدت تقریباً یک ماه به دلیل شرکت در مراسم یک خرداد، اولین سالگرد تظاهرات اعتراض آمیز خرداد شهرهای آذربایجان در سال ۸۵ دستگیر و زندانی شده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *