کمپین حقوق بشرى در کنار نسرین ستوده

جمعه ۳ آوریل ۲۰۱۵

None

کمپین حقوق بشرى که توسط ٢٣ نفر از زندانیان سیاسى Ùˆ عقیدتى بنیانگذارى شده است، حمایت خود را از نسرین ستوده Ùˆ مطالبه وى در زمینه ‘حق کار، حق دگراندیشان’ اعلام کرد.
بزرگترین کمپین حقوق بشرى که هزاران نفر از ایرانیان در داخل و خارج از کشور عضو آن هستند، در بیانیه اى ضمن اعلام حمایت از مطالبات نسرین ستوده تصریح کرده است که ‘ما همه نسرین ستوده هستیم

متن کامل بیانیه به این شرح است:

تحصن خانم نسرین ستوده عضو ارشد کانون مدافعان حقوق بشر در اعتراض به حکم محرومیت سه ساله اش از وکالت، درحالى وارد ماه ششم شده است که این اقدام اعتراضى با حمایت گسترده ایرانیان و فعالان مدنى و حقوق بشرى در سراسر دنیا مواجه شده است.

شعبه دوم دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری مرکز در ۲۶ مهر ۱۳۹۳، خانم نسرین ستوده را بر اساس شکایت دادستانی انقلاب اسلامی، به مدت سه سال از وکالت محروم کرد. دادستانی در شکایت خود به محکومیت شش ساله خانم ستوده به اتهام ‘فعالیت های ضد امنیتی’ و ‘تبلیغات علیه نظام’ استناد کرده و خواستار لغو پروانه وکالت ستوده شده بود.

بزرگترین کمپین حقوق بشرى ضمن تاکید بر این نکته که حکم دادگاه انتظامى وکلا علیه خانم نسرین ستوده ، تحت فشار دادگاه انقلاب صادر شده و نافى استقلال کانون وکلا است، حمایت خود را از اقدام اعتراضى وى و ‘حق کار، حق دگراندیشان’ اعلام و تصریح مى کند که ما همه همراه و در کنار نسرین ستوده هستیم.

بانیان اصلى بزرگترین کمپین حقوق بشرى از جمله آقایان سید محمد سیف زاده و عبدالفتاح سلطانى به عنوان بنیانگذاران کانون مدافعان حقوق بشر که هم اکنون در زندان بسر مى برند، همواره بر ضرورت استقلال کانون وکلا و قوه قضاییه و همچنین انحلال دادگاههاى غیرقانونى انقلاب و دادگاهها ویژه روحانیت، تاکید داشته اند.

بزرگترین کمپین حقوق بشرى نیز در همین راستا ، ضمن تاکید بر ضرورت استقلال کانون هاى وکلا، یادآور مى شود که کانون های وکلا مسوولیت خطیری در حمایت از حرفه وکالت و اعضای خود بر عهده دارند و باید آنان را از دخالت های ناعادلانه و ارعاب مصون نگه دارند.

طبق اصول مصوب سازمان ملل متحد ، ‘ وکلا بایداین امکان را داشته باشند که بدون ارعاب، سنگ اندازی، تهدید و دخالت دیگران همه فعالیت های خود را انجام دهند’ و هیچ وکیلی به خاطر فعالیت های مشروع در ارتباط با انجام حرفه خود نباید محاکمه یا مجازات شود.

بزرگترین کمپین حقوق بشرى ، مجازات ها و اعمال فشارهاى جمهورى اسلامى بر وکلاى آزاده اى چون نسرین ستوده، سید محمد سیف زاده و عبدالفتاح سلطانى را صرفا به دلیل فعالیت هاى مشروع در ارتباط با انجام حرفه خود دانسته و بر حمایت از کسانى که وقت خود را صرف اعمال عدالت و دفاع از حقوق بشر و آزادی های اساسی کرده اند ، تاکید دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *