پایان اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زن

بی بی سی: گروهی از زندانیان سیاسی زن زندان اوین که در اعتراض به نحوه تفیتش بدنی خود از هفته گذشته دست به اعتصاب غذا زده بودند، به اعتصابشان پایان دادند.

بر اساس گزارش های رسیده از تهران، این اقدام در پی تنظیم شکایت از ماموران خاطی و تعهد مسئولان این زندان مبنی بر پیگیری مساله و برخورد با خاطیان صورت گرفته است.

امین احمدیان، همسر بهاره هدایت، یکی از زنان اعتصاب کننده، در صفحه فیس بوک خود نوشته است: “اعتصاب کنندگان توسط شورای انضباطی زندان به سه هفته ممنوعیت ملاقات و انتقال به انفرادی محکوم شده اند که با اعتراض آنان این حکم فعلا به مدت شش ماه تعلیق شده است.”

در پی تفتیش و بازرسی بند زنان زندان اوین توسط نیروهای امنیتی، نه نفر از زنان این بند در اعتراض به این تفتیش از روز ۱۰ آبان‌ماه دست به اعتصاب غذا جمعی زدند.

این زندانیان در ملاقات روز یک شنبه ۱۴ آبان‌ماه با خانواده‌هایشان، این تفیتش را مصداق “آزار جنسی” خواندند و گفتند که خواستار عذرخواهی مسئولان زندان شده اند.

به گفته نزدیکان آنها، مأموران زن زندان با برهنه کردن زندانیان به جستجوی بدنی، از جمله در اندام های جنسی آنها پرداخته بودند.

بهاره هدایت، ژیلا بنی یعقوب، مهسا امرآبادی، شیوا نظرآهاری، نسیم سلطان بیگی،حکیمه شکری، ژیلا کرم‌زاده مکوندی و راحله زکایی زندانیانی بودند که در پی این هتک حرمت دست به اعتصاب غذا زدند.
مقامات ایرانی منکر بدرفتاری با زندانیان این کشور هستند.

در همین خصوص صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران چندی پیش گفت: “زندان‌های جمهوری اسلامی ایران از زندان‌های بسیاری کشورهای دیگر حتی کشورهای مدعی رعایت حقوق بشر به مراتب بهتر است.”

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *