انتقال نسرین ستوده به بند ۲۰۹ و وضعیت نگران کننده سایر اعتصاب کنندگان

تغییر برای برابری: طبق اخبار دریافتی از بند زنان زندان اوین، نسرین ستوده از روز چهارشنبه به سلولهای فوق امنیتی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است. در عین حال از وضعیت سایر زنان اعتصاب کننده زندان اوین، اخبار نگران کننده ای منتشر شده است. ژیلا بنی یعقوب، شیوا نظرآهاری، مهسا امرآبادی و نسیم سلطان بیگی، دو روز پیش به بهداری منتقل شده و پس از آن به لغو ملاقات و انتقال به سلولهای انفرادی نیز تهدید شده اند.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، در صفحه فیس بوک خود نوشت: اینکه چرا شخصی را که در حال سپری کردن حکم حبس اش است بدون دلیل و روال قانونی از اختیار مسئولین زندان خارج کرده اند سوالی است که نه تنها ما, بلکه مسئولان سالن ملاقات هم در حیرت مانده اند.

ظاهرا حتی به نسرین اجازه برداشتن لباس، وسایل شخصی و حتی عینکش را هم نداده اند.

آقای خندان ضمن ابراز نگرانی شدید از حال جسمی نسرین گفت: ما دیگر هیچگونه دسترسی به او نداریم و در واقع اصلا مطمئن نیستیم الان او کجاست و در چه حالی است. با وجود سپری شدن ۱۹ روز از اعتصاب غذا دسترسی به او برای تشویق کردن اش به پایان دادن اعتصاب هم غیر ممکن شده و تا هفته ها ممکن است بچه ها او را از پشت شیشه هم نتوانند ببینند.

امین احمدیان، همسر بهاره هدایت، نیز در صفحه فیس بوک خود اطلاع داده است:امروز بعد از پایان وقت ملاقات برای پیگیری اتفاقات هفته گذشته به همراه آقای خشایار دیهیمی به نمایندگی از خانواده ها با یکی از مسئولین ارشد زندان اوین دیدار و گفتگو کردیم که ایشان هم در نهایت قول مساعد برای پیگیری شکایت زنانِ زندانی و رسیدگی به اعتراض آنان را داد. وی ابراز امیدواری کرده است که: با اعمالِ کمی درایت و عقلانیت از سوی مسئولین و اعاده حیثیت از زنانِ زندانی این اعتصاب به پایان برسد. خانواده ها به شدت نگران وضعیت سلامتی عزیزان خود هستند.

احمدیان همچنین از شکستن اعتصاب راحله زکایی خبر داده است.

خانواده شیوا نظرآهاری هم از برخورد بد زندانبان با شیوا و دیگر زنان دربند خبر داده اند. خانواده ها که به شدت نگران وضعیت عزیزان خود هستند، با مشاهده این برخوردها با زندانبان درگیر شده و مسئولان سالن ملاقات، تلاش کرده اند تا با یک معذرت خواهی ساده، ماجرا را پایان دهند.

وب سایت کلمه نیز نامه اعتراضی ۲۶ نفر از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر در اعتراض به برخورد غیرانسانی با زنان بند ۳۵۰ اوین را منتشر کرده است. در این نامه آمده است: ما زندانیان سیاسی-عقیدتی اعتراض خود را به این برخوردهای غیر انسانی و غیرقانونی اعلام داشته و نگرانی خود را در خصوص وضعیت سلامتی زندانیانی که در بند زنان ۳۵۰ اوین در اعتصاب غذا بسر می برند ابراز می داریم. همچنین مطمئن هستیم همه آزاد اندیشان و ملتزمین به اصول اخلاقی و قانونی نیز نسبت به این رفتارهای غیرانسانی واکنش نشان داده و اعتراض خویش را ابراز خواهند نمود. بدیهی است که وظیفه مسئولین مربوطه است که حداقل از تکرار چنین رفتارهای غیر انسانی و غیر قانونی جلوگیری به عمل آورند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *