اعتراض اسلامگرایان به پخش فیلم “پرسپولیس” در تلویزیون تونس

پلیس تونس صدها نفر را که قصد حمله به تلویزیون “نسما” در پایتخت این کشور داشتند، دستگیر کرده است. این افراد که گفته می شود از اسلامگرایان و گروههای سلفی هستند به پخش انیمیشن “پرسپولیس” از این شبکه معترض بودند. صدها نفر از این افراد با تجمع در خیابان های نزدیک به ساختمان این تلویزیون که یک شبکۀ خصوصی است قصد ورود به این ساختمان را داشتند که با ممانعت پلیس روبرو شدند.

شبکۀ تلویزیون نسما روز جمعه اقدام به پخش فیلم پرسپولیس کرد. مسئولان این تلویزیون می گویند از آن هنگام پیام های تهدید آمیزی مبنی بر آتش زدن ساختمان و کارکنان این شبکه دریافت کرده اند.

معترضان اسلام گرای تونسی می گویند فیلم پرسپولیس کفرآمیز و ضد اسلامی است. یکی از مسئولان این تلویزیون با بیان اینکه این فیلم هیچ تناقضی با اسلام و اخلاق ندارد، گفت فیلم پرسپولیس مجددا روز سه شنبه، یازدهم اکتبر از شبکۀ نسما پخش خواهد شد. فیلم پرسپولیس به زبان عربی دوبله شده و برای نخستین بار در این کشور پخش می شد.

نبیل کرویی، مدیر شبکۀ تلویزیونی نسما با دفاع از اقدام این شبکه در پخش این فیلم می گوید:“ما انقلاب نکردیم که یک دیکتاتور را بیرون کنیم تا دیکتاتوری دیگری بر سر کار بیاید.” وی اظهار امیدواری کرده است این اقدام اسلام گرایان موجب شود افرادی که تاکنون برای حضور در انتخابات آیندۀ این کشور مردد هستند در روز بیست و سوم اکتبر به پای صندوق های رای بروند.

گروههای اسلام گرای مسلح روز سه شنبه نیز با ورود به یک دانشگاه در شهر تونس موجب بروز تنش شده بودند. این دانشگاه از ثبت نام یک دختر برقع پوش خودداری کرده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *