حجاب، عامل کمبود ویتامین “د” و پیامدهای آن در زنان محجبه

شهرزادنیوز: زنانی که از پوشش سراسری و حجاب استفاده می کنند، بیشتر در معرض کمبود ویتامین “د” هستند. این ویتامین تنها ویتامینی است که عمدتا توسط خود بدن تولید می شود و نه تنها برای استخوان ها و دندان ها اهمیت حیاتی دارد، بلکه کمبود آن موجب بالاتر رفتن خطر سرطان و بیماری های قلبی می شود.

این دستیافت تازه ترین پژوهش انستیتوی معتبر آلمانی، انستیتوی روبرت کُخ، است، که تأکید می کند: کارکرد ویتامین “د”، افزون بر تقویت سیستم ایمنی بدن، تأثیر مثبت روانی زیادی نیز بر انسان دارد.

به گفته کریستا شیدت ناوه، متخصص اپیدمی شناسی انستیتوی روبرت کخ، کسی که کمتر از خانه خارج شود و یا پوست تنش را بپوشاند، در موقعیتی نیست که به قدر کافی ویتامین “د” تولید کند. حتا کمبود ساده این ویتامین در بدن نیز می تواند پیامدهایی چون بیماری های قلب و گردش خون و نیز دچار شدن به سرطان داشته باشد.

وی افزود که ۸۰ درصد ویتامین “د” مورد نیاز توسط بدن تولید می شود و حداکثر تا ۲۰ درصد آن را می توان با تغدیه در دراز مدت تأمین کرد و انسان هایی که پوست تیره تری دارند و از کشورهای پر آفتاب هستند، باید نسبت به کسانی که پوست سفید دارند، شش برابر بیشتر در آفتاب باشند.

در رابطه با اعلام نتایج این پژوهش، یک نهاد اسلامی ترک- آلمانی، بدون پرداختن به محتوای آن، هشدار داد که مبادا دستیافت این پژوهش موجب ممنوعیت پوشش اسلامی در آلمان شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *