عالیه صبور جوان‌ترین استاد دانش‌گاه در جهان

در بیست‌و‌دوم فوریه سال ۱۹۸۹ در نیویورک زاده شد. نبوغ عالیه از دوران کودکی آشکار شد. او خواندن را از هشت ماهگی آغاز کرد و هم زمان با به پایان رساندن سال چهارم دبستان، دیپلم دبیرستان خود را نیز دریافت کرد و در ده سالگی به دانش‌گاه «استونی بروک» نیویورک راه یافت.

عالیه هم‌چنین یک نابغه موسیقی هم است زیرا او توانسته در سن یازده سالگی نوازنده تک کنسرتو موتزارت باشد. علاوه بر این، وی به ورزش‌های رزمی علاقه دارد و در سن نه سالگی موفق به دریافت کمربند سیاه در «تکواندو» شده است.

او در سن چهارده سالگی توانست با بالاترین جای‌گاه ممکن دانش‌گاهی در رشته ریاضیات کاربری فارغ التحصیل شود و وارد دانش‌گاه «درکسل» بشود و در این دانش‌گاه توانست دکترای خود را در رشته متالورژی گرفته و زمانی که سه روز به تولد نوزده سالگیش باقی‌مانده بود، به عنوان استاد دانش‌گاه به استخدام دانش‌گاهی در «کره جنوبی» درآمد.

نام عالیه صبور در تاریخ نوزدهم فوریه سال ۲۰۰۸ در لیست رکوردهای جهانی «گینس» نوشته شد و عالیه با این رکورد توانست پس از ۲۹۱ سال رکورد «کولین مک‌لورین» رکورددار پیشین، یعنی شاگرد فیزیک‌دان مشهور اسحاق نیوتن را بشکند. بیانیه مطبوعاتی کتاب رکوردهای گینس حاکی از این است عالیه صبور، جوان‌ترین استاد تمام وقت دانش‌گاه است که تاریخ، تاکنون به خود دیده است.

عالیه صبور که ایرانی تبار است در مصاحبه‌ای گفته: «ملیت پدر و مادر من، امری شخصی است و نیازی به نشان دادن آن‌ها نمی‌بینم. من متولد شهر نیویورک هستم و خودم را دانشمندی متعلق به همه جهان می‌دانم. او هم‌چنین افزود: دانایی، توانایی است به‌ویژه هنگامی که دانسته‌های خود را با دیگران شریک می‌شوی.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *