تهران حجاب از سر بر می گیرد!

اخبار روز: تهران به آرامی حجاب از سر بر می گیرد. گزارش ها حاکی از گسترش «بی حجابی» و «بدحجابی» در سطح شهر در برابر چشم نیروهای انتظامی است. اصولگرایان منتنقد دولت، دولت احمدی نژاد را متهم می کنند که نسبت به پدیده ی «بدحجابی» سهل انگاری می کند.

سایت افراطی جهان نیوز در این مورد در گزارشی نوشته است: کشف حجاب در تهران و برخی از شهرهای بزرگ در حال گسترش است و این درحالی است که کمترین برخوردی از سوی ناجا صورت نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی جهان، به تازگی در ساعات میانی صبح و همچنین در ساعات عصرگاهی همزمان با افزایش تردد در معابر و مکان‌های مختلف تهران گروهی از دختران و زنان با پوشش‌های بسیار زننده و آرایش غلیظ در مکان‌های از پیش تعیین شده می‌ایستند و سوژه فیلمبرداری و عکاسی برخی ازرهگذران را فراهم می‌کنند. این گزارش می افزاید: تاکنون واکنشی در برابر این حرکت ضد اسلامی و ضد فرهنگی مشاهده نشده است و «جریان مشکوک» دایره فعالیت خود را گسترش می‌دهد.
در ادامه ی این گزارش آمده است: به گفته برخی نمایندگان مجلس و اعضای کمسیون فرهنگی و همچنین مشاهدات عینی، بی حجابی در تهران به سمت کشف حجاب رفته است.برداشتن روسری و پوشیدن دامن های کوتاه و بر تن کردن مانتوهای نازک افزایش معناداری یافته است.

این گزارش نوشته است: تمامی جامعه شناسان بر این نکته متفق القولند که هر تصمیم حکومتی در عرصه های مختلف به خصوص در عرصه سیاست اثر خود را بر جامعه می گذارد. به نظر می رسد در چند ماه گذشته نیز جامعه از تاثیر گذاری حوزه سیاست در امان نمانده و اظهار نظر برخی از مردان عرصه سیاست منجر به افزایش کشف حجاب در سطح جامعه شده است تا آنجا که چند هفته قبل آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران به این امر معترض شد و بر این نکته تاکید ورزید که بدحجابی در جامعه در حال حرکت به سمت کشف حجاب و بی حجابی است.

برخی از مدافعان سرسخت حجاب اجباری که خبرنگار این سایت با ان ها گفتگو کرده است، در این باره ابراز نگرانی کرده اند.
خانم تدینی که دبیر بازنشسته آموزش و پرورش است و هم اکنون در یکی از مدارس غیر انتفاعی تهران در حال تدریس است معتقد است که تعصب و غیرت خانواده ها در برابر دختران نوجوان و جوانشان به شدت افت کرده است به نحوی که دیگر حساسیت زیادی در مورد بدحجابی و پوشش نامناسب و حتی استفاده از لوازم آرایش و … به خرج نمی دهند!

وی می گوید: من سالها در مدارس مختلف تهران دبیری کرده ام اما در چند سال گذشته متوجه شده ام که آنقدر خانواده ها در تربیت دینی فرزندانشان سهل انگار شده اند که دیگر دانش آموزان در کلاس درس از مباحث دینی و اخلاقی کتاب هایشان هیچ گونه تاثیری نمی پذیرند و در واقع شنوایی گوششان را برای شنیدن احکام و اوامر الهی به خصوص در مورد نحوه حجاب و نوع پوشش و طرز رفتار یک دختر خانم مسلمان از دست داده است.

یک خانم خانه دار نیز در این زمینه گفته است که در چند ماه اخیر کشف حجاب در سطح جامعه به شدت افزایش یافته است به نحوی که انسان به عینه می بیند که برخی از زنان ما بی حیاتر و برخی ازمردان ما نیز بی غیرت تر شده اند!
وی می گوید: من به جرات می توانم بگویم که هر بار که برای کاری از منزل خارج شدم و یا با ماشین همسرم در اتوبان بودیم چند مورد از زنانی را دیدم که در داخل ماشین به طور کامل روسری هایشان را از سر برداشته بودند و از این کار نیز هیچ ابایی نداشتند.

آقای شریفی نیز گفته است علاوه بر اینکه برخی از زنان در پی ریختن قبح بی حجابی در سطح جامعه هستند، در برابر اعتراض برخی از افراد متدین نیز با وقاحت تمام می ایستند و بعضا با داد و فریاد سعی می کنند این امر را یک مساله شخصی جلوه دهند.
آقای شریفی که شغل خود را آزاد معرفی می کند در این زمینه به بیان یک تجربه شخصی می پردازد و می گوید: در نزدیک محل کار من یک تالار عروسی است که اغلب شبها در آنجا مراسم بر پا است. یکی از شبها بعد از پایان مراسم عروسی در این تالار، تمامی مهمانان با وضعی بسیار زننده به داخل خیابان آمدند. زنان علاوه بر اینکه هیچگونه پوششی بر سر نداشتند با همان لباسهای مجلسی که فقط مخصوص چنین مراسمهایی است بیرون آمده بودند و متاسفانه در مقابل تالار به رقص و پایکوبی مشغول بودند.
وی در ادامه می افزاید: من و دو سه نفر از کاسبهای محل تصمیم گرفتیم که به این وضع زننده آنها تذکر دهیم .اما آنها چنان حق به جانب و گستاخانه به ما بی ادبی می کردند که انگار یک چیزی هم از ما طلب داشتند. ادعای آنها این بود که حتی یک شب عروسی هم نمی توانیم آزاد باشیم و آنطور که دلمان می خواهد بگردیم!

وی ادامه می دهد اگر در جامعه برای این وضع زننده حجاب قوانین محکمی تصویب شود و ضمانتهای اجرایی معتبری نیز داشته باشد، مردم کمتر با اینگونه موارد مواجه می شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *