ماشین کشتار جمهوری اسلامی ایران را متوقف کنید

خانمها و آقایان محترم،

دو هفته پیش پنج زن و مرد در ایران به دلایل سیاسی اعدام شدند. چهار تن از آنان کرد بودند. این دومین سری از اعدامهای سیاسی در یک سال گذشته بوده است. خطر اعدام جان دیگر زندانیان را تهدید می کند. هم اکنون ١۴ زندانی سیاسی دیگر، که ٨ نفر از آنان کرد هستند، به مرگ محکوم شده اند و در انتظار اجرای حکم هستند.

رژیمی که خود تروریسم اسلامی را در جهان تقویت میکند، کنشگران حقوق زنان، کارگران، دانشجویان، ملیتها ، اقلیتهای مذهبی و همجنسگرایان را بعنوان تروریسم یا اتهام های واهی دیگر به جوخه اعدام میسپرد. محاکمات در دادگاه هائی صورت می گیرد که در آن هیچیک از اصول مربوط به حقوق بشر رعایت نمی شود. زندانیان شکنجه می شوند تا به جرائمی که بازجوها دیکته می کنند، اعتراف کنند و شما می دانید که ایران جزو نادر کشورهائی است که کنوانسیون مربوط به منع شکنجه را امضا نکرده است.

در حال حاضر حدود ۵٠٠ نفر به دلایل سیاسی و عقیدتی در زندان بسر می برند. جرم آنها فعالیت برای حقوق زنان، حقوق کارگران، حقوق اقلیتهای ملی و مذهبی، دگراندیشی، همجنسگرایی، روزنامه نگاری، فاش کردن نقض حقوق بشر و غیره است.

برای ما زنان و گروههای زنان ایرانی مایه تاسف است که جمهوری اسلامی ایران به خاطر اعمال شکنجه و تجاوز، که در زبان حقوق بین الملل جنایت محسوب می شود، از طرف دولتها و نهادهای بین المللی مورد مواخذه قرار نمی گیرد. برای ما دردآور است که اعدامها و کشتار مردم در تظاهرات صلح آمیز با سکوت دولتها مواجه می شود. آنها حتی تروریستهای مزدور جمهوری اسلامی ایران را که در کشورشان محاکمه کرده و جرمشان اثبات شده است، به ایران بازمی گردانند. نمونه نزدیک آن تحویل قاتل شاهپور بختیار، آخرین نخست وزیر قبل از انقلاب ١٣۵٧، از جانب دولت فرانسه به ایران است.

آیا دولتهایی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند، برای مردمی که میلیونی در برابر فاشیسم مذهبی ایستاده اند، حقی نمی شناسند؟ چرا حقوق بشردرایران قربانی مذاکرات سیاسی یا مصالحه بر سر سیاست اتمی می شود؟

دولتی که با شکنجه و کشتار شهروندان خود بروی کار است، نمی تواند در جوامع مدافع حقوق بشر به رسمیت شناخته شود. ما از همه ارگانهای دولتی و حقوق بشری می خواهیم برای متوقف ساختن ماشین کشتار در ایران، جمهوری اسلامی ایران را موظف به لغو فوری اعدام و آزادی زندانیان سیاسی نمایند.

انجمن زنان ایرانی آلمانی – کلن

سنتر زنان کرد- کلن

شبکه بین المللی همبستگی با مبارزات زنان ایران

همایش زنان ایرانی – هانوفر

حامیان مادران عزادار ایرانی – لس آنجلس

حامیان حنبش زنان ایرانی- آتلانتا

انجمن حقوق زنان کرد

زنان دنیا برای زندگی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *