ناهید کشاورز و جلوه در دادیاری ویژه امنیت دادگاه انقلاب تفهیم اتهام شدند

در پی احضار کتبی جلوه جواهری به دادیاری ویژه امنیت دادگاه انقلاب، اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام» به وی تفهیم شد.

شایان ذکر است که در این جلسه از حضور نسرین ستوده، وکیل جواهری، ممانعت به عمل آمد و او بدون حضور وکیل، آخرین دفاعیات خود را ارائه داد.

همچنین ناهید کشاورز نیز که برای اعلام تغییر آدرس محل سکونت خود به دادگاه مراجعه کرده بود، مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. در دادگاه انقلاب، احضاریه کتبی ناهید کشاورز که قبلا صادر شده بود به وی ابلاغ شد و به او نیز مانند جلوه جواهری، اتهام اقدام علیه امنیت ملی تفهیم شد.

تفهیم اتهام ناهید کشاورز در ارتباط با پرونده «سایت زنستان» و “سایت تغییر برای برابری” بود. ناهید کشاورز به عنوان مدیر مسئول «مرکز فرهنگی زنان» در ارتباط با سایت زنستان پیش از این نیز یک بار دیگر به دادگاه احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود و روز سه شنبه نیز در ارتباط با همین پرونده تفهیم اتهام و آخرین دفاعیات خود را ارائه کرد.

سایت «زنستان» که ارگان مرکز فرهنگی زنان بود ۶ بار فیلتر و بالاخره برای بار هفتم سایت به طور کامل مسدود شد. پس از آن مریم حسین خواه در رابطه با سایت «زنستان» و «تغییر برای برابری» به مدت ۴۵ روز بازداشت و ناهید کشاورز نیز به عنوان مدیر مسئول مرکز فرهنگی زنان در دادگاه انقلاب مورد بازپرسی قرار گرفت و بالاخره روز سه شنبه نیز در رابطه با پرونده سایت زنستان و تغییر برای برابری، تفهیم اتهام شد و این پرونده برای تشکیل دادگاه با آخرین دفاعیات ناهید کشاورز تکمیل شد.

لازم به ذکر است که ناهید کشاورز پیش از این دو بار بازداشت شده است. وی در فروردین ماه ۱۳۸۶ در پارک لاله هنگام جمع آوری امضاء برای کمپین یک میلیون امضاء به همراه محبوبه حسین زاده بازداشت شد و یک بار نیز در ۱۳ اسفند ۱۳۸۵ به همراه ۳۲ نفر دیگر از فعالان جنبش زنان در اوین زندانی شد. پرونده اتهامی درباره انتشار مطالب در سایت «زنستان» سومین پرونده ای است که برای ناهید کشاورز در دادگاه انقلاب گشوده می شود.

* * * *

جلوه جواهری از اعضای کمپین یک میلیون امضاء مجدداً با ابلاغیه کتبی به دادیاری ویژه امنیت دادسرای انقلاب احضار شد.

وی پیش از این، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در تاریخ ۱۰ آذرماه به دادسرا احضار و به دستور نماینده دادستان بازداشت شده بود.

جلوه جواهری به مدت ۳۲ روز همراه با مریم حسین خواه در بند نسوان زندان اوین به سر برد و سرانجام در تاریخ ۱۲ دی ماه با ضمانت نامه بانکی آزاد گردید.

او که دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی است و از فعالان جنبش زنان و کمپین یک میلیون امضاء میباشد مقالات متعددی را در زمینه مسائل علوم اجتماعی در حوزه زنان به تحریر آورده که مقاله زیر یکی از نمونه های آن است.

فلسفه عمل گرایی و فمینیسم ( قسمت اول)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *