برای بانوی صلح، خاله مهین ما

اخبار روز» روزها و روزها است که چراغ خانه ات خاموش است، چراغ آشپزخانه ای که همیشه روشن بود و همه ما وقت و بی وقت از هر جا که می آمدیم، غذایی گرم، چای تازه دم و لبخندی همیشگی منتظرمان بود.
بانویی مهربان که خاله همه ما بود و همراه و همراز روزهای جوانی ما و خانه اش پناهگاه امن ما.
بیش از یکماه از بازداشت بانوی صلح و فرزندش می گذرد، بانویی که در جوانی همسر خود را از دست داد و با دشواریهای بسیار، کار و تلاش فراوان، فرزندانش را به تنهایی بزرگ کرد. در میانسالی با داشتن دو فرزند در حالیکه نگهداری از پدر پیرش را نیز بر عهده داشت، توانست مدرک ارشناسی ارشد خود را اخذ نماید تا در کار خود که تحقیق و مطالعه است پیشرفت نماید. خاله مهین در سالهای زندگی تنهای خود، تمام تلاشش را معطوف به کار و مطالعاتش نمود که حاصل آن مقالات بیشماری در دانشنامه جهان اسلام است.
در سالهایی که تحریمها و قطعنامه های شورای امنیت، مردم کشورمان را در وحشت بروز جنگی دوباره فرو برده بود، بانوان وطنمان که دلهایشان برای فرزندان این آب و خاک می تپید، نهادی مادرانه برای دعوت به صلح و آشتی را پایه نهادند و خاله مهین نیز به جمع آنها پیوست. او که خانه اش پناهگاه روزهای سخت زندگیمان بود اینبار به جمع مادرانی پیوست که دلهایشان پناهگاه همه فرزندان این آب و خاک است.
خاله مهین مدتهاست که با بستگان خود تماس نگرفته و ملاقات نیز نداشته است.
خاله مهین ما را به اتاق کار و خانه امنش بازگردانید، قلب مهربان و بیمارش نمی تواند روزهای تاریک و سخت سلولهای ۲۰۹ را تاب بیاورد. او را به خاطر قلب پاک و مهربانش محاکمه نکنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *