زنان زندانی تحت فشارهای طاقت فرسا

اخبار روز» گزارش ها از شرایط طافت فرسای زندانیانی که در روزهای تاسوعا و عاشورا دستگیر شده اند، حکایت دارد. فشارهای بازجویان امنیتی به ویژه در مورد زنان و دختران دستگیر شده شدید است.
فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، خبر داده اند که در بند متادون (قرنطینه) زندان اوین با زنان و دختران میهمن ما رفتار وحشیانه ای صورت می گیرد.
بنابر این گزارش تعداد زیادی از دختران و زنان دستگیر شده روزهای تاسوعا و عاشورا در شرایط غیرانسانی در این بند به سر می برند. این گزارش می گوید: شرایط این بند غیرانسانی است. دختران و زنان زندانی از سرمای شدید و نبود پوشش کافی برای استراحت و نداشتن لباس رنج می برند. چندین برابر ظرفیت این بند زندانی در آن جای داده شده است و زندانیان از حداقل امکانات بهداشتی محروم هستند.
غذا به لحاظ کمی و کیفی قابل مصرف نیست.
دختران و زنان زندانی در ساعت های مختلف شبانه روز و گاها چند بار برای بازجوئی برده می شوند. بازجوئی ها با خشونت های غیرانسانی بازجویان همراه است و زندانیان را تحت فشارهای روحی شدید قرار می دهند. بازجویان وزارت اطلاعات در مراحل مختلف بازجوئی بر روی گرفتن اعترافات تلویزیونی متمرکز هستند.
این گزارش اسامی تعدادی از بازجویانی که در پروژه گرفتن اعترافات تلویزیونی نقش دارند را سعید شیخان،علوی و سید اعلام کرده است.
بند متادون (قرنطینه) برای بازداشت های موقت مورد استفاده قرار می گیرد و دستگیر شدگان روز عاشورا در کنار زندانیان عادی و معتاد نگهداری می شوند.
در حال حاضر علاوه بر بند متادون دختران و زنان دستگیر شده اعتراضات عاشورا در بندهای ۲۰۹ و بند ۲۴۰ زندان اوین زندانی هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *