درخواست حکم اعدام از سوی دادسرای تهران برای پنج زندانی سیاسی

شهرزادنیوز» پرونده‌ی پنج زندانی سیاسی دستگیر شده در روز عاشورا با اتهام “محاربه” از سوی دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی تهران به دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شد. روابط عمومی دادسرای تهران اعلام کرد، این کیفرخواست بر اساس “اقرار صریح متهمان” و تکمیل تحقیقات صادر شده و به زودی جلسات دادگاه این افراد برگزار خواهد شد.

طبق ماده ۱۸۳ قانون مجازات اسلامی که در فصل اول از باب هفتم قانون و زیر عنوان تعاریف آمده، “محارب” و “مفسد فی‌الارض” کسی است که برای ایجاد رعب و هراس و سلب آزادی و امنیت مردم دست به اسلحه ببرد.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، پیش از این اعلام کرده بود، اقدامات کسانی که در روز عاشورا به ارتکاب جرایمی از جمله آتش زدن اموال عمومی دست زده اند، از مصادیق محاربه محسوب می‌شود.

گفتنی است که در صورت صدور حکم محکومیت به این اتهام، خطر اعدام این افراد را تهدید می‌کند.

گزارشگران بدون مرز در این باره اعلام کرده‌اند: اظهارات مسئولان جمهوری اسلامی و تکرار درخواست “مجازات اعدام” برای معترضان ما را شدیدا نگران کرده است. خطر جدی است، افراط‌گرایان رژیم تهران می‌توانند شاهدان سرکوب را اعدام کنند. نهادهای بین‌المللی باید با اقدامات فوری از فاجعه‌ای دیگر و اعدام زندانیان سیاسی که در زندان‌ها تحت فشار قرار دارند، پیشگیری کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *