پریسا کاکایی بازداشت شد

تغییر برای برابری» با تداوم و تشدید فشارها بر اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر دو تن دیگر از اعضای این کمیته بازداشت شدند. پریسا کاکایی فعال حقوق زنان و عضو کمیته گزارشگران و مهرداد رحیمی فعال دانشجویی و از همکاران این کمیته ساعت ۸ امشب، ۱۱ دی ماه بازداشت شدند.

همچنین شیوا نظرآهاری، عضو کمیته ی گزارشگران حقوق بشر پس از آنکه شب یک شنبه ۲۹ آذر ماه، به بازداشت نهادهای امنیتی درآمد دست به اعتصاب غذای خشک زد و دو روز ابتدایی بازداشت خود را در اعتصاب خشک گذراند و به علت تحلیل بدنی بیهوش شده و به بهداری زندان اوین منتقل شد. مادر شیوا نظرآهاری نیز در جریان دیدار روز گذشته ی خود وضعیت دخترش را نامطلوب توصیف کرده است.

شیوا نظرآهاری پیشتر نیز در تاریخ یک شنبه ۲۴ خرداد ماه بازداشت شده بود و پس از گذشت نزدیک به چهار ماه، به قید وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

بنا به گزارش های رسیده، سعید جلالی فر و سعید کلانکی دو عضو دیگر کمیته ی گزارشگران حقوق بشر که در تاریخ دوشنبه، ۹ آذر ماه بازداشت شده بودند به بند عمومی منتقل شده اند و سعید کلانکی دیروز موفق به انجام اولین ملاقات خود شد.

همچنین به نوشته ی سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر، عصر امروز، طی تماس تلفنی وزارت اطلاعات با ۴ تن از اعضای کمیته از آنان خواسته شد تا خود را به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات معرفی نمایند. از این ۴ تن، پریسا کاکایی و مهرداد رحیمی در حدود ساعت ۸:۳۰ خود را به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات معرفی نموده و بازداشت شدند. دو عضو دیگر کمیته، سعید حبیبی و حسام میثاقی بازداشت نشده‌اند اما با ادامه ی تماس های تهدید آمیز ماموران وزارت اطلاعات امنیت این اعضای کمیته نیز به شدت تهدید می شود و هر لحظه امکان بازداشت آنان وجود دارد.

در پی بازداشت پریسا کاکایی و مهرداد رحیمی، هم اکنون هفت نفر از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر در زندان اوین به سر می برند. شیوا نظرآهاری، کوهیار گودرزی، سعید جلالی‌فر، سعید کلانکی دیگر اعضای بازداشت شده ی کمیته هستند.

کمیته گزارشگران حقوق بشر نهادی مستقل است که هدفش اطلاع‌رسانی و دفاع از قربانیان نقض حقوق بشر می‌باشد. این کمیته در طول ۴ سال فعالیت خود گزارش‌ها، اطلاعیه‌ها، بیانیه‌ها و مقالات متعددی را در زمینه نقض حقوق بشر منتشر نموده و خود را به عنوان نهادی مدنی و فارغ از هرگونه جهت‌گیری سیاسی در میان فعالان داخلی و خارجی مطرح نموده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *