راه پیمایی مادران عزادار در تهران

اخبار روز» مادران عزادار تجمع اعتراضی روز شنبه ی خود را علیرغم حضور نیروهای انتظامی و امنیتی برگزار کردند.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، با وجود تهدیدهای مداوم نیروهای انتظامی مادران و دختران در پارک لاله، امروز ده ها نفر در پارک لاله به نشانه اعتراض به بازداشت ها و کشتارها و شکنجه ها در مقابل ضلع جنوبی این پارک مقابل بلوار کشاورز تجمع کردند.
همزمان با تجمع مادران در ساعت ۱۷:۱۰ نیروهای انتظامی و لباس شخصی با حضور در محل تجمع کوشیدند اعتراض کنندگان را متفرق کنند. مادران ابتدا به سمت خیابان وصال حرکت کردند، که ماموران مانع حرکت آن ها شدند. اما مادران مصمم و با اراده به مسیر خود را به طرف امیرآباد تغییر دادند. راه پیمایی مادران در حالی صورت می گرفت که ماموران انتظامی و لباس شخصی در پشت و کنار آن ها حرکت می کردند و دو لباس شخصی از آن ها فیلم برداری می کردند. با هر فیلم و عکسی که می گرفتند مادران لفظ مزدور و دیکتاتور را برای آنها به کار می بردند و می گفتند هر چقدر دوست دارید عکس و فیلم بگیرید تا خسته شوید ما نمی ترسیم. یک روز هم ما از شما و جنایت های شما فیلم تهیه می کنیم، فیلمی که در تاریخ ثبت خواهد شد.
این گزارش می افزاید خستگی و کلافگی در ماموران، طرز صحبت کردن و فریادزدنشان به چشم می خورد، به طوری که حتی خود اظهار کلافگی می کردند و می گفتند خسته شده اند.
مامورین لباس شخصی و نیروی انتظامی چند بار اقدام به متفرق کردن مادران نمودند ولی هر بار باز هم مادران به هم پیوستند و به اعتراض خود ادامه دادند.
مادران در سکوت به حرکت خود ادامه می دادند و در راه مردم را از هدف خود آگاه می کردند. ماموران سعی می کردند مانع گفتگوی مادران با مردم شوند و به رهگذران می گفتند: با اینها کاری نداشته باشید، اینها آمریکایی هستند اما در جواب، مردم به مادران می گفتند آفرین باز هم ادامه دهید.
ماموران لباس شخصی با بی سیم تقاضای حمله به مادران و دستگیری آن ها را کردند. تضاد و درگیری لفظی بین لباس شخصی ها و نیروی انتظامی عیان بود.
حرکت مادران در سکوت تا ساعت ۱۷:٣۵ ادامه داشت
مادران عزادار قرار گذاشته اند که تا رسیدن به خواسته های خود هر شنبه بعد از تجمع در پارک لاله به نشانه همدردی با مادران عزادار به خانه یکی از شهدا بروند. امروز بعد از تجمع؛ مادران در خانه ندا آقا سلطان جمع شدند و با هم هم پیمان شدند که تا رسیدن به خواسته هایشان یعنی بازداشت و محاکمه عاملین و آمرین کشتارٰ بازداشت و شکنجه و تجاوز به جوانان در خیابان ها و بازداشت گاه ها به حرکت خود ادامه دهند و در نهایت مادران در خانه ندا آقا سلطان با سر دادن ۵ الله اکبر برای شادی روح تمامی شهدا به خصوص ندا و ۵ الله اکبر برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی به حرکت اعتراض خود پایان دادند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *