ادامه ی اعتراضات مادران عزادار

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، مادران عزادار علیرغم حضور گسترده مامورین سرکوبگر انتظامی و لباس شخصی و ممانعت از ایستادن آنها در کنار هم میدان آب نمای پارک لاله، بصورت دسته های چند نفر به هم پیوستند و حرکت اعتراضی هفتگی خود را برگزار کردند.

مادران عزادار حوالی ساعت ۱۷ در میدان آب نمای پارک لاله حضور یافتند. نیروهای سکوبگر بصورت گسترده در آنجا آماده بودند و آن نقطه را به تصرف خود در آورده بودند و به مادران اجازه‍ی نشستن و یا ایستادن در کنار میدان آب نما را نمی دادند و دائم به مادران تذکر می دادند که توقف نکنند. مادران به هیچ وجه حاضر نبودند آنجا را ترک کنند.
حوالی ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه مادران بصورت دسته های چند نفره در کنار میدان آب نما به هم پیوستند و راهپیمائی خود را آغاز کردند. مادران بلافاصله شروع به خواندن سرود ای ایران ای مرز پرگهر/ سرود یار دبستانی کرده و بانگ الله اکبر سر داده و به راهپیمائی خود ادامه دادند. در میان تجمع کنندگان مادرانی بودند که به سختی می توانستند حرکت کنند ولی این را وظیفه خود می دانستند که در این تجمع که ان را حرکتی برای آزادی می دانستند، شرکت کنند.

راه پیمائی مادران که از میدان آب نما شروع شده بود تا درب میدان گشاورز ادامه یافت و تا ساعت ۱۷:۵۰ ادامه داشت. تعداد مادران، زنان و دختران جوان به بیش از ۲۰۰ نفر می رسید. رانندگان خودروها با مشاهده‍ی اعتراضات مادران با بوق زدن ممتد آنها را همراهی می کردند.

در پایان مادران به یادجان باختگان راه آزادی اعلام یک دقیقه سکوت کردند و برای آزادی زندانیان سیاسی چند بار بانگ الله اکبر سر دادند.

نیروهای سرکوبگر انتظامی و لباس شخصی تلاش کردند تا از تجمع اعتراضی مادران جلوگیری کنند ولی اراده مصمم مادران مبنی بر انجام اعتراضات خود آن ها را ناکام کرد. تعداد نیروهای سرکوبگر به ده ها نفر می رسید که در پارک و بیرون مستقر شده بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *